Siguranţa traficului feroviar, prioritate judeţeană. Arborii periculoşi vor fi tăiaţi!

Prefectul Stelian Dolha a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că va fi reactualizat protocolul de colaborare dintre Electrica, Romsilva, cu cooptarea ocoalelor private, pentru intervenţia în zona căilor ferate, în sensul degajării vegetaţiei care ar pune în pericol traficul feroviar.

          „În săptămânile trecute, ne-am confruntat cu câteva episoade meteorologice ostile, cu rafale de vânt puternic în judeţ care ne-au afectat. Aveam peste 5.000 de consumatori care nu erau alimentaţi cu energie electică, un număr deloc mic. Într-o şedinţă CJSU i-am întrebat pe cei de la Electrica din ce cauză. E vorba despre vegetaţia care a căzut peste transformatoare, peste liniile de joasă tensiune, lucruri care se ştiu şi care sunt considerate fireşti. Pe o perioadă scurtă de timp a fost închis şi tronsonul de cale ferată Ilva Mică – Vatra Dornei, pentru că au căzut foarte mulţi copaci pe calea ferată. (...) Am aflat că între Electrica şi Romsilva exiwstă un protocol de colaborare, din 2017, la nivel de regiune care nu a fost pus în practică. Lucrurile ar trebui să se întâmple cam aşa: cei de la Electrica, care au contract cu o firmă care trebuie să cureţe vegetaţia, ar trebui să plece în echipe mixte şi cei de la Romsilva sau, în judeţul nostru, de la ocoalele private, să marcheze arborii respectivi şi să-i taie. Nu ar mai fi problemele respective. Iau taurul de coarne, închei protocoalele respective între Electrica şi ocoloale silvice şi Romsilva şi mergem în teritoriu, pentru că vegetaţia trebuie curăţată”, a explicat prefectul Dolha.

          Acesta a recunoscut că decizia poate nu vine în cel mai bun moment, pentru că Bistriţa-Năsăud este acuzat că ar fi crescut tăierile ilegale. „Acum vorbim de o necesitate şi de siguranţa noastră pentru că, dacă arborii cădeau în timp ce aveam un tren de călători pe tronsonul respectiv şi aveam şi victime, răspundeam cu toţii că nu am curăţat vegetaţia. Lucrurile bune la nivel teoretic care s-au făcut trebuie puse în practică”, a adăugat Stelian Dolha.

          În context, acesta a menţionat că ar fi nevoie şi de o iniţiativă legislativă prin care să se legifereze ca în jurul liniei ferate să fie curăţată vegetaţia. În opinia sa este nevoie şi de curăţarea vegetaţiei de sub liniile de înaltă, medie şi joasă tensiune şi de lângă transformatoare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5