Soluţii disperate pentru clasa zero

Peste o sută de clase pregătitoare din Bistriţa-Năsăud vor fi comasate cu clasele I

Numărul mic de elevi înscrişi în clasele pregătitoare face ca la nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud din cele 179 de astfel de clase, doar 75 să fie de sine stătătoare.

O mare parte din cei aproximativ doua mii de elevi, înscrişi in clasele pregătitoare, vor învăţa alături de elevii de clasa I.
Reprezentanţii ISJ BN spun că 104 clase pregătitoare din Bistriţa-Năsăud vor fi comasate, din lipsă de spaţiu, dar şi din cauza numărului mic de elevi înscrişi, potrivit Realitatea TV Bistriţa.

Performanţele dascălilor şi ale elevilor din aceste clase vor fi atent monitorizate de inspectorii şcolari.

Conform declaraţiilor reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar din Bistriţa-Năsăud, la nivel judeţean există 12 clase pregătitoare cu doar câte un copil înscris; 11 clase cu câte 2 copii înscrişi şi 71 clase cu cel mult 5 copii înscrişi. Din acest motiv, dar şi din cauze lipsei de spaţiu, 104 astfel de clase vor fi comasate cu clasele I. 10 dintre ele sunt în mediul urban, iar restul în mediul rural.

,,Toată lumea îşi pune întrebarea despre eficienţa muncii la clasă. Rămâne de văzut. O să o măsurăm, să o monitorizăm. dar noi zicem că se vor descurca colegii noştri. Important este să nu fie numărul de clase simultane 5, important este să fie 2 sau 3”, spune Smaranda Florian, inspector învăţământ primar, în cadrul Inspectoratului Şcolar Bistriţa-Năsăud pentru Realitatea TV Bistriţa.

La nivel judeţean 2.159 copii au fost înscrişi în clasele pregătitoare.

Ministerul Educaţiei a elaborat şi planurile-cadru după care vor lucra cadrele didactice. Astfel, elevii din clasa pregătitoare vor studia comunicare, matematică, explorarea mediului, muzică, mişcare, educaţie pentru societate, educaţie fizică şi sport, dezvoltare personală, arte vizuale, lucru manual şi religie, plus o materie opţională.

În plus, în clasa pregătitoare, elevii nu vor da niciun fel de testări şi nu vor primi nici note şi nici calificative, cadrul didactic putând însă să utilizeze modalităţi de încurajare şi de recompensare specifice vârstei. Evaluarea copilului se va face la sfârşitul anului şcolar, sub forma unui raport scris întocmit de învăţător, din care părinţii vor putea afla care este gradul dezvoltării fizice şi psiho-intelectuale, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor de învăţare şi a atitudinilor faţă de învăţare ale copilului. Acest raport va fi întocmit pe baza observării sistematice de către cadrul didactic a progresului elevului pe tot parcursul anului şcolar. Rolul raportului este să stabilească priorităţile pentru copil în clasa I.

Rămâne însă de văzut cât de benefică pentru dezvoltarea copiilor va fi această clasă zero, din moment ce actualul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a caracterizat-o drept „o idee năstruşnică, forţată şi nefinanţată”.

Nici predecesorul său, interimarul Liviu Pop, nu avea o părere foarte bună despre iniţiativă, astfel că este foarte probabil ca aceasta să nu funcţioneze decât în anul şcolar 2012-2013. După primul semestru se va face o evaluare şi se va lua o decizie, potrivit lui Andronescu.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5