Top 3 greșeli care îți distrug afacerea
-
View the full image
Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/photo-of-man-touching-his-head-3752834/
Majoritatea antreprenorilor de așa zis succes preferă să vorbească despre ce au făcut bine în afaceri și dau un exemplu pozitiv. Foarte puțini sunt cei care recunosc că au greșit încă de la început și au cunoscut succesul doar după eșecuri răsunătoare și repetate. Chiar și mai puțini sunt dispuși să vorbească despre eșecurile lor și să dea un contraexemplu de care din ce în ce mai mulți antreprenori au nevoie disperată.
Credem că un contraexemplu poate fi de multe ori mai puternic, de aceea vrem să-ți spunem care sunt greșelile care îți pot distruge definitiv businessul:
Ai așteptări nerealiste de la afacere și de la tine
O afacere are nevoie de timp și de îngrijire pentru a crește. Și, dacă o forțezi în orice fel, va ceda. Așadar, va fi foarte importantă dorința cu care pleci la drum. Majoritatea antreprenorilor au câteva motive comune pentru a începe o afacere. Printre ele se numără pasiunea, nevoie de independență financiară, problemele cu autoritatea sau pur și simplu mai mult timp liber.
Și totuși, cât de repede crezi că vei obține aceste lucruri? Dacă te aștepți să ai succes peste noapte, să ajungi la break-even sau, chiar mai amuzant, la o marjă de profit în doar câteva luni sau într-un an, ei bine, deziluzia va fi destul de mare. Desigur, există și astfel de situații, dar sunt extrem de rare. Nu te împiedică nimeni să visezi, dar fă-o realist și asumat.
Nu-ți înțelegi clienții
Diferența între succes și faliment este dată de felul în care te privesc clienții, este chiar atât de simplu. Dacă legătura între tine și ei nu este una constantă, din care tu să înțelegi pe bune care sunt nevoile și așteptările lor, ei vor pleca în altă parte.
În general clienții fideli nu caută bunuri sau servicii, ci soluții pentru problemele și dorințele lor. De multe ori ceea ce îi convinge nu este produsul în sine, ci experiența pe care i-o promite vânzătorul. Dacă tu nu-ți înțelegi clientul, nu ai cum să-i oferi ceea ce îi trebuie. Așa cum probabil ai aflat deja, va fi mult mai ieftin să păstrezi un client deja existent, decât să găsești și să convingi unul nou, așă că ține minte că legătura dintre voi este una de lungă durată. Ea nu se termină în momentul în care trimiți factura.
Te transformi într-un șef tiranic
Dacă ai înțeles punctul de mai sus probabil că ți-ai dat seama că un singur om nu poate avea o relație cu toți clienții. Efectiv nu ai destule ore într-o zi pentru toți. Tocmai de-asta ai nevoie de o echipă de încredere în jurul tău. Angajații tăi îți vor face clienții fericiți, cu o singură condiție: să fie și ei fericiți la rândul lor.
Ei bine, și fericirea angajaților depinde tot de tine. În general există două feluri de a-ți trata subalternii:
-
Management tip patron care stă cu ochii pe angajat, cere livrabilele la final de lună și plătește salariul, dar nu construiește o relație adevărată cu angajatul. În acest caz angajatul va deveni în scurt timp doar un mercenar care lucrează exclusiv pentru bani și va părăsi afacerea în secunda în care apare o ofertă mai avantajoasă. Cam ca un client nemulțumit;
-
Management tip antreprenor, acel manager care înțelege nevoile oamenilor, îi încurajează și motivează așa cum au ei nevoie să fie motivați, nu cum își dorește el. Cu alte cuvinte îi ascultă și îi ajută să crească atât profesional, cât și personal. Angajații simt că fac parte dintr-o echipă și n-au motive să plece de lângă tine, la fel ca un client mulțumit de serviciile tale.
Cu cât compania crește mai mult, cu atât vei avea nevoie de mai mulți angajați. Când nu mai poți gestiona tu totul vine momentul să apelezi și la servicii de outsourcing. Vezi aici la ce se referă acestea!
Evită greșelile de mai sus și șansele tale de a-ți trece afacerea pe linie moartă vor scădea dramatic!
Adaugă comentariu nou