Varianta ocolitoare a Bistriţei va fi dată în administrarea municipalităţii

Consilierii municipali vor dezbate, în şedinţă ordinară, proiectul de hotărâre privind preluarea din administrarea Ministerului Transporturilor, prin C.N.A.D.N.R S.A. București, în administrarea Consiliului local al municipiului Bistrița, a sectorului de Drum Național – Varianta de Ocolire a Municipiului Bistrița km 0+000 - 6+900.

La finele lunii mai, CNADNR A solicitat Primăriei Bistriţa să propună forului legislativ adoptarea unei hotărâri în acest sens.

Predarea-preluarea imobilului se face pe bază de Protocol, încheiat între Consiliul local al municipiului Bistrița și Ministerul Transporturilor, prin C.N.A.D.N.R. S.A. București.
***
În 2006, tot prin hotărâre de Consiliu Local, a fost aprobată transmiterea din domeniul public al municipiului Bistrița și administrarea Consiliului local al municipiului Bistrița, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor a segmentelor de drum județean DJ 173 B de la KM 0+000 la KM 2+050 și DJ 151 de la km 126+712 la km 131 + 682, în vederea realizării lucrărilor pentru „Varianta ocolitoare a orașului Bistrița”. De asemenea, a fost împuternicit primarul municipiului Bistrița să efectueze demersurile necesare pentru prelungirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița, de la intersecția DN 17 C, km 0+743, până la DN 17 km 67+900, la ieșirea din localitatea componentă Unirea.

***
Lucrările pentru care acest drum a fost transmis Ministerului Transporturilor au fost efectuate, anul trecut fiind turnat şi covor asfaltic. Probabil, în urma preluării acestui drum vor fi amenajate şi trotuare, dar şi alte facilităţi pentru un drum care mai mult străbate Bistriţa decât o ocoleşte.

Comentarii

22/07/15 14:19
Vizitator

Dezacordul liberalilor in legatura cu preluarea drumului de centură (Drumul Cetatii) în administrarea municipalității este corect. Chiar dacă după 9 ani de cand centura ocolitoare a orașului Bistrița a fost trecuta la Ministerul Transporturilor pentru reabilitare, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România abia, anul trecut a aplicat doar un covor asfaltic nou, investiție care s-a ridicat la 2 milioane de lei, care nici pe departe nu poate fi considerata o reabilitare majora. Ba mai mult, la vremea respectiva era vorba si de prelungirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița de la intersecția cu Drumul Național 17C, cel care leagă Bistrița de Năsăud până la ieșirea din localitatea componentă Unirea, unde centura urma a se intersecta cu Drumul Național 17, lucru pe care orasul Bistrita nu si-l poate permite. In legatura cu posibilitatea prelungirii acestei centuri a fost invocat faptul ca în zonă s-a construit, exact în intersecție, o fabrică de mase plastice- POLITUB. Evident, acest argument nu rezista, intrucat aceasta prelungire poate fi realizata prin intermediul unui sens giratoriu amplasat putin mai sus de aceasta intreprindere.

22/07/15 17:33
Cititor

Exact. Cu costuri minime, aceasta " centura " ( variant de ocolire ori de descongestionare a traficului auto ziceti-i cum vreti... ) se poate realiza foarte usor ( sau prelungi... cum vreti ... ), peste proprietatile aflate in imediata vecinatate a liniei ferate Bistrita spre Bargaie... cu iesire in DN 17 la sau dincolo de "Cotul Iadului "... sau de ce nu, cu ocolirea proprietatilor, pe sub casa domnului Radu Moldovan, pe sub Padure ( respectiv depozitul militar Slatinita ) , cu un pasaj peste drumul judetean Unirea-Slatinita ( sau tot cu o intersectie cu sens giratoriu de ce nu... ) si in continuare pe sub livada ( oricum ) parasita si pe deasupra halelor de productie particulare ale fostei "Avicola Unirea"... cu iesire direct ... tot la "Cotul Iadului" ...
Cred ca ar fi niste costuri cu mult mai minime decat variant ocolitoare Bistrita Sud, care nu strica nici aia, mai ales ca se face pe bani europeni . Orice constructie , orice artera rutiera, este benefica pentru ca s-au aglomerat atat de mult soselele incat abia daca mai incap masinile pe drum, mai ales pe relatia Moldova - Cluj ... ( Mures)...
Problema este ca s-ar aglomera cu atat mai mult, portiunea de drum care actualmente trece prin " ( fosta ) zona industriala "... si care-i zice " strada Drumul Cetatii " intre intersectiile cu Drumul Dumitrei-Vechi si intersectia spre Sigmir ... unde incet... incet... circulatia va fi un "calvar" , dar avantajul ar fi ca s-ar mai descongestiona traficul rutier prin cartierul Unirea nu mai mult... !!! Alta ar fi situatia, daca intre aceste intersectii, artera rutiera s-ar putea organiza pe 2 doua benzi de mers pe sens, ceea ce in actuala structura organizatorica a zonei, nu este posibil de realizat acest lucru.
O "aerisire" si o descongestionare mult mai ideala, este tot Varianta Ocolitoare Bistrita Sud ... cu mult controversata discutie si vesnic "oponenta" a catorva "Gica Contra" ... la traversarea prin Padurea Codrisoru , cu iesire in DN 17 la intersectia cu DN 15 A ( Mures ) - Cluj .

29/02/16 22:13
ecologistul

Acum aceasta este o strada din imteriorul orasului

Traseul Variantei Ocolitoare a fost stabilit deja la referendum.
Referendumul este forma suprema prin care populatia isi manifesta vointa.Va reamintes rezultatele: DA 58%, NU 41% si voturi anulate 1%. Cei care sunt interesati de traseul Variantei Ocolitoare sau prezentat la acest referendum, pe ceilalti nu-i intereseaza aceasta problema.
Sa ignori ce vreau cetatenii orasului Bistrita inseamna sa-ti tai singur craca de sub picioare.
Aceasta varianta introduce tot traficul greu si de tranzit prin mijlocul orasului, scopul variantelor ocolitoare este unul singur: SA SCOATA TRAFICUL GREU SI DE TRANZIT DIN ORAS, la aceasta varianta se intampla tocmai pe dos!!!!!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5