Femeia Europeană 2015

Angela Dănoiu: Eu cred că orice femeie este de succes

Doris Moldovan

          Doris Moldovan: - Angela Dănoiu este o altă femeie europeană, o femeie de succes. Eram în liceu când la Bistriţa erau două magazine super la modă, Jeff şi Nr. 39, de unde ne îmbrăcam. Tu reprezinţi aceste două magazine, nu?

          Angela Dănoiu: -  Da, acesta este business-ul meu, un business de familie, pentru că atât eu cât şi soţul meu ne ocupăm de acesta. Merge în continuare şi atâta timp cât putem, ne propunem să continuăm.

          D.M.: - Cum aţi început, cine a avut ideea? Pentru că era destul de devreme, noi nu aveam percepţia unor astfel de magazine la Bistriţa.

          A.D.: - Recunosc, soţul meu a avut mai mult curaj decât mine. Eram şi foarte tânără şi nu mă gândeam că într-un oraş atât de mic lumea să fie atât de receptivă, să-şi dorească să fie în pas cu moda, să încerce să schimbe ceea ce era până la momentul respectiv. Acesta a fost începutul, în 1995, deci împlinim 20 de ani şi să sperăm că o să fie cât mai mulţi.

          D.M.: - E mult 20 de ani în acest domeniu având în vedere că pe str. Dornei unele magazine se închid, altele se deschid. Aţi reuşită să rămâneţi constanţi şi în top.

          A.D.: - Un asemenea business implică mai mulţi factori, iar cel mai important este implicarea. Noi ne implicăm foarte mult, tocmai de aceea nu ne-am dezvoltat în afara judeţului. Faptul că te implici, că interacţionezi cu clienţii, contează. Faptul că încerci să le asculţi dorinţele, să iei exact pulsul businessului este foarte important, dar mie îmi place foarte mult.

          D.M.: - Iubeşti moda?

          A.D.: - Nu neapărat, dar îmi place să interacţionez cu oamenii, să fiu prezentă. Am încercat să acopăr mai multe zone de stil, şi partea de sport şi partea elegantă, deşi spaţiul nu ne permite foarte mult să acoperim toate stilurile. Încerc să am cât mai multe categorii de clienţi. Nu doar sport sau foarte elegant.

          D.M.: - Voi mergeţi şi alegeţi hainele pe care le expuneţi sau furnizorii vi le sugerează?

          A.D.: - În momentul de faţă nu lucrăm cu foarte mulţi furnizori. Preferăm să mergem să ne alegem produsele şi, în funcţie de asta, să decidem exact ce comercializăm.

          D.M.: - Am văzut că susţii produsele fabricate în România. Am văzut la tine creatori de modă autohtoni.

          A.D.: - Da, şi lumea caută aşa ceva şi ar fi bine ca pe viitor să ia amploare acest segment. În 1995, pot să spun că lucram în podere de 70-80% cu producători români, iar în momentul de faţă acoperim doar 20-30%. Posibil că balanţa s-a schimbat din cauza costurilor de producţie şi asta se vede şi la brandurile mari. Foarte mulţi care lucrau în sistem lohn în România au preferat să plece în locuri unde mâna de lucru este extrem de ieftină.

          D.M.: - În Bistriţa, doar la tine găsim Ana Radu, o cunoscută creatoare. Chiar îmi plac rochiile ei. Ce alte branduri româneşti mai găsim?

          A.D.: - Da, sunt superbe. Deocamdată avem doar Ana Radu. Am mai lucrat cu o firmă tot din Bucureşti, dar am hotărât să luăm o pauză. Sper şi-mi doresc să ia amploare producţia de branduri româneşti. Mai există însă o problemă. Din dorinţa de a-şi vinde produsele în cantităţi mari, din 10 magazine 9 aveau aceleaşi produse, ceea ce nu este în regulă, iar noi, din cauza aceasta am renunţat la foarte multe firme, pentru că nu ne dădeau exclusivitate.

          D.M.: - Cum se îmbracă tinerele din ziua de azi faţă de perioada aceea din 1995? Sunt mai pretenţioase, mai îndrăzneţe?

          A.D.: - S-au schimbat foarte multe pe parcursul anilor. A evoluat atât de mult stilul vestimentar încât nu neapărat că au devenit mai îndrăzneţe, dar anumite piese au dispărut pentru marea majoritate, pentru că este mult mai lejer acum să-ţi faci o garderobă şi poţi să combini uşor piesele, pentru că nu trebuie să ai o fustă de aceeaşi culoare cu sacoul. Nu mai este ceva standard, nu mai trebuie să ne asortăm la culoare.

          D.M.: - Fetele din ziua de azi au un stil propriu sau imită?

          A.D.: - Nu imită, au modele şi nu văd nimic rău în a te inspira, în a copia. Nu mi se pare greşit acest lucru atâta timp cât o faci corect şi frumos. Noi nu aveam atât de multe informaţii şi gama de produse era mult mai restrânsă.

          D.M.: - Ce le recomanzi tinerelor?

          A.D.: - Să fie deştepte în a alege un produs, pentru că poate fi un produs scump şi nu atât de interesant, de grozav, de bine îmbrăcat. Totuşi, când vorbim despre ieftin, refuz să mă refer la produse de proastă calitate, cu material care lasă de dorit, cusute prost etc. Se poate, însă, şi ieftin, cu ţinută, cu cusături impecabile. Încă este greu de dat sfaturi, în general, sfătuim clientele, dar nu-mi place să spun ceva doar ca să-mi vând produsul. Eu vreau ca acel client care-mi cere un sfat să-l primească în aşa fel încât să mai vină şi a doua oară în magazin. Nu ne interesează să încasăm strict nişte bani, iar clientul, chiar dacă pe moment pare mulţumit, să-şi dea seama că nu este ceea ce se aştepta.

          D.M.: - Te-ai gândit că va merge atât de mult, 20 de ani?

          A.D.: - Niciodată nu mi-am pus problema aşa, iar de-a lungul anilor am schimbat nenumărate lucruri în business. Şi stilul schimbându-se an de an, am încercat să aducem ceea ce clientele cereau. Nu m-am gândit că o să fie un an, doi, zece, pur şi simplu, implicare, implicare.

          D.M.: - Asta înseamnă să lipseşti de acasă, din sânul familiei. Ştiu că ai o fetiţă. Cum reuşeşti să le îmbini, să fii şi mamă şi femeie de afaceri de succes şi femeie?

          A.D.: - Găsim timp pentru toate, mă ajută foarte mult părinţii mei, altfel mi-ar fi foarte greu, pentru că fiica mea este la şcoală, are un program, are activităţi extraşcolare şi nu aş putea altfel. Până la urmă, toate-şi găsesc locul, am şi o echipă bună cu care interacţionăm foarte bine. Este important să ai o echipă foarte bună, pentru că dacă nu reuşeşti să interacţionezi cu oamenii cu care lucrezi nici businessul nu poate fi o.k.

          D.M.: - Faptul că tu şi soţul tău lucraţi în acelaşi domeniu este un plus sau un minus?

          A.D.: - Nu pot să-ţi dau un răspuns, pentru că mereu am lucrat împreună. Dacă am fi lucrat şi separat aş fi putut să-ţi spun dacă este un plus sau un minus. Pot să spun că mă simt confortabil în situaţia asta. Dacă vreodată se vor separa drumurile şi vom avea businessuri diferite, îmi voi da seama dacă a fost plus sau minus.

          D.M.: - Eşti foarte discretă. De atâta timp eşti în zona aceasta, de succes, dar totuşi foarte, foarte discretă la evenimente şi în rest. De ce?

          A.D.: - Chiar îmi este greu să-ţi răspund la această întrebare. Întotdeauna am fost discretă, posibil şi din cauza faptului că sunt foarte emotivă.

          D.M.: - Eşti dovada clară că se poate să ai şi o căsnicie reuşită şi un business, şi o familie frumoasă. Ai avut şi momente dificile în afacerea ta? Ai vrut vreodată să renunţi?

          A.D.: - Momente dificile avem, nu neapărat legate de business. Nu am avut vreun moment în care să spun că renunţ, chiar niciodată. În schimb, am avut momente în care poate că aş fi încercat şi altceva, dar să renunţ, niciodată. Am foarte multe idei pe care mi-aş fi dorit să le pun în practică dar ceva mă oprea tot timpul. Îmi spuneam nu acum, nu e momentul. Nu se ştie niciodată, poate o să încerc şi altceva. De idei nu duc lipsă.

          D.M.: - Vreun regret ai?

          A.D.: - Dacă ne referim strict la partea de business, regrete nu am.

          D.M.: - Eu spun că a evoluat foarte mult mentalitatea feminină. Femeile au pus un accent mult mai mare pe modul cum arată, cum se îmbracă...

          A.D.: - Într-adevăr, informaţiile sunt mult mai multe, vedem, ne place şi facem tot posibil să le achiziţionăm şi noi şi atunci cererea creşte.

          D.M.: - Cum vezi femeia anului 1995 faţă de femeia anului 2015?

          A.D.: - Era, propriu-zis, început de drum. Produsele erau destul de limitate şi nu aveai o ofertă foarte largă din care să alegi, pe când acum oferta este foarte mare. Atunci era clar: sportul era foarte sport şi iar stilul clasic nu era zona de mijloc. Nu ştiu dacă atunci am fi combinat o pereche de jeans cu un sacou. Spuneam că sacoul merge doar cu pantaloni sau cu o fustă. În 95 nu aveam posibilitatea să alegem dintr-o gamă foarte mare. Acum lumea este mult mai deschisă şi din cauza dezvoltării foarte mari din lumea modei. Este foarte mare diferenţa între 95 şi 2015.

          D.M.: - Se spune şi aud  la tot pasul că femeile nu susţin femeile. Eşti de acord?

          A.D.: - Din ce se vede din exterior, nu în profunzime pe un anumit subiect, aşa se pare. Ar trebui să muncim un pic la problema asta.

          D.M.: - De ce crezi oare că nu ne susţinem între noi? Tu susţii femeile?

          A.D.: -  Cred că nu ne susţinem din cauză că, în loc să ne vedem propriile probleme, este mai uşor să vedem problemele celorlalte femei pentru că ni se pare că ale noastre sunt mai mici.

          D.M.: - Tu munceşti pentru femei, cu femei, vrei să le vezi mai frumoase, asta înseamnă că eşti mulţumită şi împăcată cu tine?

          A.D.:  - Da, muncesc cu femeie, pentru femei, echipa mea este formată din femei. Nu aş putea să muncesc dacă nu ar fi înţelegere, dacă nu ar fi totul o.k.

          D.M.: - Cum arată o zi din viaţa ta?

          A.D.: -  Primul start este pregătirea fetiţei pentru şcoală, după care pot să spun că mă răsfăţ, în sensul că iau micul dejun, după care încep activităţile în funcţie de ce am planificat pentru ziua respectivă. Adică, dacă este o problemă de serviciu automat are prioritate, la fel şi dacă este o problemă de familie. Nicio zi nu seamănă cu o altă zi.

          D.M.: - Ce înseamnă pentru tine o femeie de succes?

          A.D.: - O femeie care ştie să îmbine munca cu diferite alte activităţi, de familie, de societate, de orice implicare. În momentul în care vezi nişte rezultate şi eşti mulţumită de ce ai realizat, poţi să spui că ai succes. Nu văd succesul ca pe ceva foarte mare, foarte impunător. Succesul, din punctul meu de vedere, poate fi şi un moment în care simţi că ai făcut ceva pentru cineva. Un client mulţumit este, din punctul meu de vedere, un succes. Nu vreau să cataloghez o femeie de succes în linii stricte. Eu cred că orice femeie este de succes.

          D.M.: - Crezi că societatea, voluntar sau involuntar, impune nişte norme, nişte limite pentru a cataloga succesul sau fiecare femeie care reuşeşte să facă bine un lucru este de succes, acolo, în zona ei?

          A.D.: - Dacă este să ne luăm după anumite standarde, probabil că doar anumite femei sunt catalogate drept de succes. Mă repet, din punctul meu de vedere, toate femeile suntem de succes, indiferent că au avut legătură  sau nu cu anumite activităţi. Pur şi simplu, o femeie simplă, o mamă, este o femeie de succes.

          D.M.: - Dar o femeie europeană, ce spune o femeie europeană?

          A.D.: - Femeia europeană este o femeie care se integrează în mai multe obiective. Aici nu aş cataloga toate femeile ca fiind europene, dar am putea să încercăm să facem în aşa fel, să înţelegem mai bine ce înseamnă femeia europeană. Să încercăm să aducem mai multe informaţii.

          D.M.: - Eu spun că prin fiecare femeie – şi uite că sunt deja 70 pe care le-am premiat – am dat dovadă că sunt foarte multe femei europene. Eu am o anumită viziune, şi anume de a fi independentă, o femeie care citeşte, care vrea să evolueze, care-şi iubeşte aproapele. Crezi că este importantă independenţa pentru o femeie, nu numai financiară, din multe puncte de vedere? Pentru o femeie este important să aibă un job, bănuţii ei, să nu depindă de cineva?

          A.D.: - Nici nu aş putea vedea altfel, adică o femeie să nu aibă un job. Poţi să ai un job şi acasă. Ca independenţă materială, nu aş ştii să-ţi răspund ce e important pentru alţii, pentru că nu sunt în această categorie. La noi niciodată nu a fost al meu sau al tău, ci al nostru. Cred că este important să ai un job şi, automat, ai şi drepturi. Sunt cazuri şi cazuri.

          D.M.: - Da, este şi un subiect foarte mult discutat, sunt foarte multe proiecte europene unde vin bani pe această zonă, a independenţei femeii, pentru că sunt foarte multe care suportă o violenţă domestică pentru că nu au curaj să fie independente şi depind de cineva.

          A.D.: - Posibil că sunt foarte multe cazuri, dar sunt şi foarte multe cazuri în care nici nu se pune problema de aşa ceva. Exceptând partea materială, femeia trebuie să fie independentă.

          D.M.: - Ce transmiţi doamnelor şi domnişoarelor din Bistriţa-Năsăud?

          A.D.: - Le transmit să fie independente, să trăiască frumos, să aibă grijă de ele, atât vestimentar cât şi în ceea ce este adiacent frumuseţii, să aibă grijă de familie, de prieteni, de cunoscuţi. Să încercăm să fim mai bune, să nu avem micile răutăţi, să încercăm să fie o atmosferă mai relaxantă, să lăsăm grijile, să ne acceptăm cu bune şi cu rele. Dacă încercăm să facem aceste lucruri, poate, cu timpul, vom reuşi să fim într-o lume mai bună.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5