Cum să faci campanii plătite pe Facebook cu prețuri mici, fără să renunți la calitatea anunțurilor

Când faci publicitate pe Facebook sau orice alt tip de publicitate, obiectivul tău nu este să obții un câștig imediat. De obicei, asta nu se va întâmpla. Obiectivul tău este să găsești publicul potrivit căruia să te adresezi și să începi să ridici cifrele în timp în timp ce cauți puncte cheie pentru optimizare. Campaniile Facebook sunt un mod bun de a face asta, iar noi îți explicăm în linii mari cum poți face campanii plătite pe această rețea de socializare, fără să renunți la calitatea anunțurilor. Pentru a reuși să implementezi cele mai bune campanii vei avea însă nevoie de cunoștințe solide în acest domeniu, motiv pentru care noi recomandăm tuturor să urmeze un curs de Facebook Ads cu ajutorul căruia să învețe cum funcționează aceste reclame și cum se configurează corect.

Actualizează sau elimină anunțurile care nu funcționează

Modul în care se calculează costul de publicitate pe Facebook este prin analiza numărului de afișări și de clickuri generate de campanie. Cu cât primești mai multe clicuri în raport cu afișările, cu atât plătești mai puțin pentru fiecare acțiune. De aceea, este important să te asiguri că anunțurile tale au performanțe maxime.

Accesează Managerul de reclame Facebook și aruncă o privire la destinațiile de plasare care costă prea mulți bani. Nu este nevoie să le dezactivezi pe toate cele care nu funcționează  - pot exista motive simple pentru care nu sunt performante. Analizează statisticile pentru fiecare anunț pentru a afla ce poți face pentru a îmbunătăți rata de clic (CTR).

Ține cont de scorul de relevanță

Scorul de relevanță  este o valoare între 0 și 10 pe care Facebook o folosește pentru a identifica cât de bun este anunțul. Cu cât scorul de relevanță este mai mare, cu atât costul pe acțiune este mai mic, indiferent de tipul de acțiune.

Iată cum poți interpreta sistemul de notare:

-          Scor de relevanță 1-3: Anunțul nu este relevant. Impresiile sunt scăzute. Sunt necesare oferte mai mari.

-          Scor de relevanță 4-7:  Anunțul este relevant. Impresii bune. Sume licitate medii.

-          Scor de relevanță 8-10:  Anunțul este foarte relevant. Impresii foarte bune. Oferte mai mici.

Utilizează corect imaginile

Un alt lucru la care ar trebui să începi să te uiți sunt imaginile. După ce anunțul a fost difuzat un timp, vei observa că aceleași persoane îl văd în mod repetat. În momentul în care utilizatorii devin recurenți, vei vedea că și costurile scad.

Pentru a face acest lucru, trebuie să folosești des imagini noi. Știm că pare foarte simplu, dar vei fi șocat de câți oameni nu fac asta. Atunci când utilizatorii văd în fiecare zi aceeași imagine, în cele din urmă vor renunța să mai dea click pe ea și să mai citească textul anunțurilor pentru simplul motiv că aceste imagini sunt foarte plictisitoare atunci când se repetă. În plus, nu se va mai face o diferențiere clară între text și imagine, iar cei care văd aceeași poză vor avea tendința de a crede că au mai citit și textul, chiar dacă este diferit.

Utilizează automatizarea anunțurilor

Sunt mai multe softuri care îți permit să creezi mai multe variante diferite de anunțuri simultan. Practic poți testa orice și poți seta o CPA mică.  Apoi, dacă suma CPA este prea mare, se anunțurile se vor închide automat. Cu ajutorul unor astfel de tooluri vei putea obține rezultate foarte bune într-un timp extrem de scurt.

Nu uita că ieftin nu înseamnă întotdeauna bun

Când difuzezi anunțurile, un alt lucru pe care ar trebui să-l testezi este optimizarea costurilor. Mulți oameni se uită la interacțiuni sau clicuri către un site web și încearcă să obțină clicuri sau aprecieri pentru cea mai ieftină sumă. Dar nu toate like-urile sunt egale și nu toți utilizatorii sunt la fel. Dacă faci o campanie de promovare pentru un business care activează în Iași, dar primești 100.000 de aprecieri de la clienți din toate celelalte orașe mai puțin din Iași, investiția ta este egală cu zero. De asemenea, mai grav, dacă faci o campanie pe România și toți utilizatorii care vin din reclame sunt din alte țări, aceștia nu se vor converti niciodată, deci fondurile tale vor fi cheltuite complet inutil.

Nu uita de retargeting

Atunci când faci campanii Facebook Ads de mai multe ori, vei stoca informație despre publicul tău și despre cei care interacționează cel mai des cu pagina. Astfel, vei reuși cu siguranță să difuzezi anunțurile noi și către ei, pentru ca publicul vechi să rămână la curent cu toate informațiile noi despre firma ta. Cu alte cuvinte, persoanelor care au făcut deja cunoștință cu tine, vor primi și alte reclame. După cum se spune, un utilizator are nevoie de șapte puncte de contact cu brandul înainte de a fi gata de conversie, iar faptul că utilizatorii văd repetat anunțurile îi face să se familiarizeze mai rapid cu brandul.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5