Dascăli din Salva în Bulgaria, pentru formare profesională

Prof. Vasilica Găzdac Prof.Anamaria Pop

În perioada 7-11 Martie 2016 în oraşul Aytos, Bulgaria s-a desfăşurat al doilea eveniment de formare de scurtă durata pentru profesori din cadrul Proiectului Multilateral Erasmus+KA2 „Bridging three generations: Timeless games and toys”( Legături între trei generaţii: Jocuri fără vârstă”), la care au participat două cadre didactice din cadrul Şcolii Gimnaziale ,,Tiberiu Morariu” Salva, prof. Ilovan Oana şi prof. Pop Anamaria.
Această întâlnire a fost organizată de către echipa bulgară din cadrul Şcolii ”Nikola Yonkov Vaptsarov” Aytos, Bulgaria, la care au participat cadre didactice din şcolile partenere: St. Colman,s PS and Saints, Nursery Unit, Annaclone, UK; OGEC de Billom – Ensemle Scolaire Notre Dame, Billom, Franţa; Internaţional School of Bergen, Bergen, Norvegia;State School Instituto Comprensivo Via Santi Savarino, Roma, Italia; Grundzale Pamatskola, Grundzale, Letonia; Haci Sabanci Ortaokulu Ankara,Turcia( coordonator).
Obiectivele acestei întâlniri au urmărit formarea pe termen scurt a profesorilor implicaţi în mobilitate prin intermediul atelierelor de lucru privind identificarea nivelului de evaluare iniţială a elevilor ,bunicilor şi profesorilor implicaţi în activităţile proiectului, nivel măsurat prin intermediul observaţiilor curente si chestionarelor aplicate. Prin intermediul prezentărilor multi-media s-a sugerat diverse modalităţi de integrare in curriculum şcolar a activităţilor legate de păpuşile tradiţionale precum şi influenţa teatrului de păpuşi în dezvoltarea emoţională a preşcolarului şi a şcolarului mic. Un punct important al activităţilor l-a constituit vizionarea filmelor cu interviuri cu diverşi actori activi în plan local şi regional pe tema jucăriilor tradiţionale. Discuţiile prezente în cadrul acestei întâlniri au vizat structura „Societal curricula”, produsul intelectual, web-site-ul proiectului ,termenele limită pentru următoarele activităţi lunare. Un alt obiectiv important al acestei întâlniri a fost acela de a disemina impactul, produsele/rezultatele proiectului, procesul de dezvoltare al proiectului precum şi planificarea activităţilor comune ce se vor desfăşura în cadrul proiectului până în Mai 2016, la următoarea întâlnire de proiect din Billom,Franţa .
S-a vizitat şcoala parteneră unde s-a asistat la ceremonia de incepere a întâlnirii la care au luat parte oficialităţile locale precum şi alte personalităţi regionale din domeniul educaţiei. S-au vizitat alte şcoli asociate si grădiniţe din Aytos, unde elevii au prezentat numeroase şi interesante momente artistice, culturale şi media.
Impactul social şi cultural al acestei întâlniri a fost marcat printr-o vizită de studiu la Nessebar, Kazanlak, Veliko Târnovo. Nessebar este unul dintre cele mai vechi oraşe din Europa, construit pe vechile ruine ale aşezării trace Mesambria. “Mesambria” însemnă “oraşul lui Melsa”, probabil întemeiatorul aşezării şi a fost dat de greci atunci când au colonizat aşezarea în anul 510 după Hristos. Patronul oraşului a fost ales zeul Apolo, grecii construind un templu şi un teatru în onoarea sa. Din secolul III dupa Hristos aici încep să fie bătute monede de aur.
Kazanlak este un alt oraş cu o importanţa culturală, fiind unul dintre cele mai mari cinsprezece centre industriale din Bulgaria. Unul dintre simbolurile aşezământurilor este dat de extracţiile de ulei de trandafir.
Veliko Târnovo este un important centru universitar, cultural, istoric și turistic al Bulgariei. Vestigiile istorice bine conservate, păstrarea și continuarea artei tradiționale meșteșugărești sunt principalele atracții ale orașului.O alta destinaţie a fost Dealul Tsarevets care pare să fi fost locuit de către traci încă din sec. XIII i.H.. În sec. XII, Palatul Țarului și Patriarhia Bulgariei erau localizate pe dealul Tsarevets, iar casele boierilor precum și multe biserici erau situate pe dealul Trapezitsa. Râul Yantra se unduiește printre dealurile ce formează regiunea Veliko Târnovo.
O ultimă destinaţie din vizita de studiu a fost Arbanassi unde casele sunt din lemn şi piatra, cu garduri tot din piatră. Practic fiecare casă parca s-ar dori o mini fortareata. Totul este într-o unitate perfectă şi nimic nu iese din decor.Se spune că locuitorii satului erau negustori creştini ortodocşi veniţi din Grecia şi Albania ( numele satului provine din cuvântul de origine albaneză “arbanas”=muncitor la câmp).
Proiectele internaţionale contribuie din plin la dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin formarea permanentă a cadrelor didactice, prin inovarea metodologiei didactice si a resurselor materiale, prin schimburi multiculturale si prin modificări importante la nivelul comunităţii locale şi regionale.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului.Toate informaţiie pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5