E-sports – sectorul de i-gaming cu cea mai mare creștere în ultimii ani

Află totul despre creșterea e-sports și de acest tip de jocuri este preferat atât de urmăritorii de pe rețelele de socializare, cât și de pariori.

Sectorul de e-sports se bucură de cea mai mare creștere începând cu anul 2016, iar acest lucru se va reflecta în încasările ce vor fi realizate de acest segment până în 2023 – între 1, 5- 1, 8 miliarde de dolari.

Varietatea jocurilor este unul dintre motivele pentru care a avut loc această creștere, așa cum este și cazul sloturilor – astăzi există până și https://oina.ro/jocuri-slot-cu-tematica-de-fotbal/. În privința persoanelor care vizionează conținut de tip e-sports, evoluția este constantă – de la 397, 8 milioane în 2019 la 474 milioane de fani în 2021.

De ce au devenit atât de populare sporturile electronice?

Popularitatea e-sports se datorează unui motiv simplu: toată lumea poate juca acest tip de jocuri video. În plus, pot fi urmărite cu mare plăcere, iar unii dintre urmăritori au ocazia de a paria pe e-sports. De exemplu, ePremier League, o competiție de fotbal virtual, în care au fost implicați și unii dintre jucătorii care evoluează în prima liga de fotbal engleză, s-a bucurat de peste 158 de milioane de urmăritori în timpul meciurilor live.

Nivelul de audiență urmează să crească în anii următori (până în 2024) până la 577, 2 milioane de fani. Fanii sunt concentrați pe trei platforme principale – Twitch, Youtube Gaming și Facebook Live. Iar acesta este un alt motiv pentru care e-sports se bucură de o popularitate în creștere – conținutul de e-sports este disponibil pe un număr redus de site-uri. Twitch, de exemplu, are o cotă de piață de peste 91%, în acest moment existând 69,465 de canale de e-sports.

În medie, pe minut, sunt peste 2 milioane de privitori, iar la nivel global, peste 23% (1, 9 miliarde de persoane) dintre oameni știu ce sunt sporturile electronice. Câștigurile care pot fi obținute din e-sports sunt uriașe, acesta fiind un alt argument în favoarea creșterii popularității acestui tip de sport. În 2012, valoarea câștigurilor din e-sports a fost de 13, 8 milioane de dolari – în 2019, cele 5400 de turnee organizate la nivel mondial au oferit câștiguri în valoare de 235 de milioane de dolari.

Un alt motiv pentru care e-sports sunt atât de populare este legat de faptul că nu contează vârsta, ci îndemânarea. Kyle “Bugha” Giersdorf are 18 ani și a câștigat din Fornite peste 3, 1 milione de dolari, iar Johan “N0tail” Sundstein la 27 de ani a obținut la DOTA 2 peste 6,9 milioane de dolari. Iar atunci când vine vorba de jocuri electronice virtuale sunt numeroase variantele care oferă câștiguri imense.

În 2020, CS:GO (14, 75 milioane dolari), DOTA 2 (8,87 milioane dolari), LOL (8 milioane dolari), Fornite (7,87 milioane dolari) și Call of Duty – Modern Warfare (6,27 milioane dolari) au fost jocurile care au oferit cele mai mari câștiguri. Și un ultim motiv pentru care e-sports sunt atât de populare este acela că reunește în cadrul jocurilor vedete și oameni obișnuiți.

Gareth Bale (fotbal), Demetrious Johnson (UFC), Xavier Woods (WWE), Cam Newton (fotbal american) și Damian Lillard (NBA) sunt doar câțiva dintre sportivii faimoși pe care îi poți întâlni pe canalele de e-sports. Fiindcă reprezintă unul dintre sectoarele cu cea mai ridicată creștere în ultimii ani, valoarea investițiilor din partea sponsorilor a fost de peste 623, 9 milioane de dolari I 2020. Iar viitorul se anunță unul de bun augur pentru esports, mai ales că sporturile tradiționale traversează o perioada negativă din cauza crizei sanitare.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5