Industria de iGaming – top fuziuni și achiziții până în prezent
Sectorul de iGaming constituie unul dintre cele mai bine poziționate segmente la nivel de încasări în ultimii ani. În 2020, platformele online de iGaming, precum GGBet, totalizau 66,7 miliarde de dolari la rubrica venituri, iar până în 2023 se preconizează că suma încasată de site-urile din această nișă va ajunge la 92,9 miliarde de dolari.
În 2021, valoarea totală a acestei industrii (online și offline) se cifra la aproximativ 287,43 miliarde de dolari, iar pentru 2022 se estimează că va fi atinsă o cotație de piață de aproape 458,93 miliarde de dolari (o creștere masivă de 59,7%).
Industria de gaming și iGaming este spectaculoasă și la nivel de achiziții, prima pagină în 2022 fiind ținută de achiziționarea de către Microsoft a companiei Activision Blizzard pentru 68,7 miliarde de dolari și a brandului Zynga de către Take-Two Interactive pentru 12,7 miliarde de dolari.
Cele mai importante mișcări din industria de iGaming de-a lungul timpului
În 1994, Microgaming punea bazele primei platforme de i-gaming, aceasta fiind lansată doi ani mai târziu, în 1996 (InterCasino). Din acel moment, piața jocurilor de noroc s-a animat la maxim, primele mișcări importante în materie de achiziții și fuziuni realizându-se în 2001, atunci când Betfair a fuzionat cu Flutter.com.
Anul 2004 a marcat momentul în care Betfair a achiziționat PokerChamps.com, iar în 2006 a fost rândul Timeform să devină parte a brandului Betfair. Dinamica pieței s-a animat în anii următori, una dintre cele interesante fuziuni, fiind cea dintre Bwin și PartyGaming din 2011 (noul brand a primit denumirea Bwin.Party).
2012 marchează ofensiva Amaya în acest sector, care se remarcă prin achiziționarea OnGame (de la Bwin) și producătorului de jocuri ca la aparate Cryptologic. În 2014, Amaya efectuează una dintre cele mai importante achiziții de pe piața de iGaming, integrând în portofoliul său PokerStars pentru suma de 4,9 miliarde de dolari.
Fuziunea dintre Paddy Power și Betfair din 2016 a consemnat stabilirea unei relații comerciale în valoare de 5 miliarde de lire sterline, noul brand primind denumirea de Flutter Entertainment. Această fuziune a depășit ca valoarea uniunea de interese realizată tot în același an între Gala Coral și Ladbrokers, care s-a ridicat la suma de 2,3 miliarde de lire sterline (brandul se va numi Ladbrokers Coral).
Pe măsură ce trec anii și valoarea brandurilor din acest sector crește, mutările care au loc pe piață sunt din ce în ce mai spectaculoase. În 2018, Bet Sky este achiziționat de către brandul The Star Group contra sumei de 4,7 miliarde de dolari, în timp ce Ladbrokers Coral este subiectul unei tranzacții în valoare de 5,39 miliarde de dolari, fiind achiziționat de către GVC Holdings.
Metaverse – universul virtual crește interesul investitorilor pentru brandurile din industria de i-gaming
Având în vedere că Metaverse va deveni realitate până în 2030, cu siguranță că așteptările acestei industrii sunt uriașe. Iar pregătirile pentru a marca așa cum se cuvine prezența în mediul digital bazat pe super tehnologiile VR, AR și XR au început încă din 2020. DraftKings se anunță a fi un jucător important pe piață, acesta achiziționând SBTech pentru 3,3 miliarde de dolari.
În 2021, DraftKings a înaintat o ofertă de achiziție în valoare de 22,4 de miliarde de dolari pentru Entain (GVC Holdings), dar această propunere a fost refuzată momentan. Tot în același an, Caesar Entertainment a achiziționat William Hill contra sumei de 4 miliarde de dolari, iar Flutter Entertainment și-a mărit portofoliul cu brandul FanDuel pentru suma de 4,17 miliarde de dolari.
Flutter Entertainment Plc a realizat în 2020 fuziunea cu The Stars Group, valoarea tranzacției ridicându-se la suma de 11 miliarde de dolari. Tot în acest an s-a parafat și înțelegerea în valoare de 18 miliarde de dolari privind fuziunea dintre Caesar Entertainment Corp. și Eldorado Resorts.
2022 – anul achizițiilor și fuziunilor de zeci de miliarde pe piața jocurilor de noroc?
Anul 2022 a adus în discuție încercările de preluare a unuia dintre cei mai importanți furnizori de pe piața jocurilor de iGaming – Playtech. În acest moment se discuta preluarea producătorului de către Aristocrat pentru suma de 3,7 miliarde de dolari.
Însă, în acest an se așteaptă aflarea răspunsului la întrebarea legată de preluarea GVC Holdings – cine va reuși să achiziționeze acest brand – DraftKings sau MGM Resorts? În pole-position rămâne DraftKings, chiar dacă oferta de 22,4 miliarde de dolari a fost refuzată anul trecut. MGM nu oferise decât 11 miliarde de dolari pentru a parafa înțelegerea.
Industria de iGaming este dominată de branduri precum Las Vegas Sands (29,76 miliarde de dolari), Evolution Gaming (26,74 miliarde de dolari), Flutter Entertainment (24,12 miliarde de dolari), Aristocrat (18,74 miliarde de dolari) și MGM Resorts (18,51 miliarde de dolari). Prin urmare, orice fuziune sau achiziție între aceste branduri va înseamnă tranzacții de zeci de miliarde în sectorul de iGaming.
Citiţi şi:
- E-sports – sectorul de i-gaming cu cea mai mare creștere în ultimii ani
- Jocurile pe mobil și evoluția lor în următorii ani
- Emil Iugan ocupă locul I în clasamentul pe judeţ în top-ul naţional „Adevărul 500 miliardari”
- Fuziuni și achiziții: transformarea afacerilor în plină eră a globalizării
- Organizaţia ţărilor de exploatare petrolieră (OPEC)
Adaugă comentariu nou