Primul autobuz electric a ajuns la Bistrița! Pe unde circulă!
Primul autobuz electric marca SOR a ajuns la Bistrița, pregătit să circule, în regim de gratuitate, pe traseul Liniei Verzi, anunță primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc. Potrivit acestuia, va urma o perioadă de teste, concomitent cu creșterea numărului de stații pentru încărcare.
Momentan, există două stații de încărcare funcționale, una în Parcul Industrial Sărata și cealaltă pe strada Simpozionului, dar proiectul pe fonduri europene este în plină derulare și nu există vreun impediment pentru reușita implementării, menționează edilul Bistriței.
***
Traseul Liniei Verzi, așa cum era definit, pornește din Unirea - zona Hotel Sheriff și se finalizează în localitatea componentă Viişoara. Traseul include, la tur, pe o lungime de 10,2 kilimetri, DN17 - Calea Moldovei – Str. Grigore Bălan, Str. Bistricioarei, str. Piaţa Petru Rareş, str. Piaţa Unirii, str. Dornei, str. Piaţa Centală, str. Gh. Şincai, Bd-ul. Independenţei, str. Strada Libertăţii, DN 17.
Traseul retur cuprinde DN17, str. Libertăţii, Bd-ul. Independenţei, str. Gh. Şincai, str. Piaţa Centală, str. Piaţa Unirii, str. Dornei, str. Piaţa Unirii, str. Liviu Rebreanu, str. Grigore Bălan, Calea Moldovei şi DN 17, cu o lungime de peste 12,2 kilometri.
Pe traseul liniei verzi se vor amenaja 42 de staţii de autobuz curente și 2 stații de autobuz tip cap terminal, cu sistem de afişare Info Trafic / Media – asigură informarea pasagerilor cu privire la graficul orar al mijloacelor, sistem WiFi şi de de supraveghere video şi sistem de sonorizare ambientală. În plus, la cele două staţii terminale va fi un sistem încărcare rapidă FastCharger, astfel conceput încȃt în timpul de 10-13 minute atȃt cȃt un autobuz asteaptă la capătul de traseu plecare în cursa următoare să compenseze în proporţie de 75-80% energia consumată pe traseu în timpul cursei precedente.
Investiţia vizează modernizarea reţelei de transport public, ce va utiliza mijloace de transport ecologice cu motor electric sau hibrid. Pe lângă crearea liniei de transport, se are în vedere modernizarea părţii carosabile şi a zonelor adiacente prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spaţiilor verzi, realizarea de piste de ciclişti. Proiectul implica, de asemenea, şi un spaţiu tehnic (autobaza) pentru autovehiculele care vor deservi linia verde, staţie de încărcare principală cu energie, dispecerat pentru managementul traficului.
Prin proiect se propune realizarea unei autobaze, având rol de depou pentru un numar de 8 +1autobuze electrice care vor deservi transportul public urban. Totodată, în incinta se va face nu doar gararea ci şi încarcarea autobuzelor, prin racordarea la statii de încarcare, precum si minima mentenanta a acestora. Pentru managementul traficului şi monitorizarea video a întregului traseu este utilizat un sistem de dispecerizare centralizat.
Citiţi şi:
- Linia verde. Reabilitări de străzi, piste de bicicliști, autobuze electrice în Bistrița, cu finanțare europeană de peste 10 milioane euro
- Care este traseul Liniei verzi! Ce lucrări se vor face prin proiectul cu finanţare europeană!
- Primarul Ovidiu Creţu: Linia verde de transport în comun, de la Unirea la Viişoara, va aduce oamenii în centru. Pietonalul va fi extins!
- Primarul Ioan Turc, la final de mandat: Plec mulțumit, cu fruntea sus, cu sentimentul datoriei împlinite
- Cristian Niculae (PSD): Linia Verde – un proiect științifico-fantastic sau …?
Comentarii
Amenajarea traseului „Linia Verde” amenintă cu disparitia a peste 3000 de locuri de parcare fără a pune nimic in loc. Numai in zona centrală a Bistritei vor dispărea 1000 de locuri de parcare.Pentru păstrarea locurilor de parcare din zona centrală este suficient ca traseul pentru „Linia verde” să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact a străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care oricum sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public nepoluant.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar putea fi deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită doar pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares , ceea ce ar duce la păstrarea a cel putin jumătate din numărul locurilor de parcare existente.
In plus, tocmai conceptul de „linie verde” presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. De aceea, schimbarea traseului pentru Linia Verde ar permite să se păstreze configuratia actuală a Bulevardului Independentei cât si a Bulevardului Republicii care dispun de câte două benzi de circulatie pe sens din care una poate fi dedicată transportului public cu mijloace electrice, fără alte reconfigurări .
Introducerea liniei verzi pe Dornei și Gh. Șincai e o catastrofă. Dă bine din condei, dar nu în realitate.
Adaugă comentariu nou