Drum bun, pe Valea Ilvelor! Președintele Radu Moldovan: Încheiem cu succes, amplul proiect „Poarta Transilvaniei”, de 79.5 km!
Punct final la proiectul de modernizare al DJ 172 D, Poarta Transilvaniei. La mijloc de decembrie, au fost recepționate lucrările de pe Lotul 4 din Poarta Transilvaniei (Ilva Mică-Poiana Ilvei-Măgura Ilvei). La eveniment a fost prezent preşedintele Consiliului Judeţean – Emil Radu Moldovan, administratorul public Florin Moldovan, directorul executiv Dorin Popescu, şeful Serviciului Drumuri Judeţene – ing. Gabriel Pop, primarii Aurel Horea (Ilva Mică), Ioan Scridonesi (Poiana Ilvei), Flaviu Lupșan (Poiana Ilvei), viceprimarul Daniel Vasilca (Măgura Ilvei), dar și primarii Cătălin Bota (Sângeorz Băi), Tinu Grapini (Rodna), Marian Forogău (Șanț), Vasile Borș (Maieru), ing. Constantin Hada de la Inspectoratul Teritorila în Construcții, reprezentanți ai firmei de proiectare și ai constructorului.
În urma procedurii de achiziţii publice, a fost desemnată câştigătoare asocierea SC MIS GRUP SRL- lider de asociere cu SC LDP SA și SC DILUCA PROJECT SRL (lucrările de proiectare și asistență tehnică). Valoarea contractului a fost de 50,6 milioane lei, aproximativ 10,5 milioane euro, sursa de finanțare fiind fondurile europene prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
În mesajul său, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a menționat că este un proiect la care a ținut foarte mult, dar care a avut de depășit mai multe obstacole, de la găsirea sursei de finanțare, până la licitații, firme care nu și-au făcut datoria și până la rezilieri de contracte. "Am zis, am făcut, indiferent de impedimente! Se merge pe drum bun și pe lotul 4, tronsonul de 19 km ce leagă Ilva Mică, de Poiana Ilvei și de Măgura Ilvei. Cu o garanție de 10 ani, finanțată din fonduri europene [POR 2014/2020] și contribuția Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, importanta lucrare a prevăzut și consolidarea acostamentelor din beton pe o distanță de 11 km, ziduri de sprijin, amenajarea a 7 km de trotuare, piste de biciclete pe 2 km, realizarea a 73 de drumuri laterale, șanțuri din beton, rigole carosabile din beton și de acostament, dar și 16 podețe noi. O lucrare de referință a constructorului, pentru care ne arătăm întreaga mulțumire, atât pentru seriozitate, cât și profesionalism.
Astfel, încheiem cu succes, amplul proiect „Poarta Transilvaniei”, de 79.5 km de la Lunca Ilvei- Măgura Ilvei- Poiana Ilvei- (intersecția cu DN17D), Ilva Mică - Strâmba - Josenii Bârgăului - Bistrița Bârgăului - Mureșenii Bârgăului - Colibița- Mița.Și nu ne oprim aici. Continuăm munca!", a declarat președintele Radu Moldovan.
Primarul Aurel Horea de la Ilva Mică a ținut să felicite echipa Consiliului Judeţean, echipa de implementare a proiectului, dar și constructorul "care a făcut lucrări de calitate, lucruri la superlativ".
Viceprimarul Daniel Vasilca a punctat faptul că cei din zonă au avut cea mai mare nevoie de această investiție. "Îi mulţumesc mult domnului Petrică Farcaş pentru implicare. Noi am avut o colaborare foarte bună. A ieşit o lucrare extraordinară şi vreau să mulţumesc pentru tot", a spus viceprimarul din Măgura Ilvei.
Primarul Ioan Scridonesi de la Poiana Ilvei a mulţumit tuturor celor implicaţi în acest proiect atât de aşteptat pe Valea Ilvelor. "E un proiect pe care-l aşteptăm, așa cum a zis şi domnul preşedinte, de peste 30 de ani, a ieşit o lucrare frumoasă, bună, trainică şi sper să fie în folosul tuturor. Mulţumesc tuturor şi, în special, domnului preşedinte care a pus foarte mult suflet şi s-a implicat enorm în realizarea acestui proiect.", a declarat edilul din Poiana Ilvei.
Primarul Vasile Borş de la Maieru a ținut să menționze că drumurile judeţene arată mult mai bine decât drumurile naţionale.
Nu în ultimul rând, primarul Flaviu Lupşan de la Lunca Ilvei a vorbit și despre lucrările finalizate anul trecut,pe Lotul 5."Părerea mea în calitate de edil al localităţii, dar şi cel mai vechi care are un cuvânt de spus în tot ceea ce înseamnă promovarea acestei investiţii 172 – Ilva Mică – Lunca Ilvei. Este un deziderat al meu şi nu numai. Încă din 1996, am început bătălia cu toate formaţiunile politice aflate pe eşichierul politic pe parcursul celor aproape 30 de ani pentru promovarea acestei investiţii. Iată că astăzi ne bucurăm şi noi să beneficiem de această investiţie minunată. Sigur că, cu un singur cuvânt de apreciere n-aş putea să mulţumesc pe toată lumea, dar apreciez insistenţele şi forţa pe care le-a avut preşedintele Radu Moldovan, în plus, calitatea construcţiei. De ce spun atâtea cuvinte frumoase? Nu pentru că lucrarea este la mine. Este o lucrare de referinţă a judeţului Bistriţa-Năsăud, o lucrare la care pot face aprecieri doar cei care au văzut şi ştiu ce era înainte şi ce este astăzi. Este un merit absolut al domnului Farcaş, pentru că a plecat, în primul rând, de la partea de proiectare, iar proiectarea a făcut ca execuţia să fie de calitate. Mulţumesc tuturor şi în special domnului Moldovan şi domnului Farcaş", a declarat primarul comunei Lunca Ilvei.
Reprezentantul companiei Mis Grup și-a cerut scuze pentru întârziarea lucrărilor, dar și pentru disconfortul creat pe parcursul execuției. "Am făcut ceea ce trebuia să facem, în calitate de constructori. Vă mulțumim pentru înțelegerea pe care ați avut-o și sperăm să putem dezvolta împreună zona", a spus Petrică Farcaș.
Emil Iugan a vorbit despre importanţa acestei investiţii, în calitate de beneficiar. „Dacă în urmă cu vreo 20 de ani, a transporta un TIR de marfă din Lunca Ilvei, pe Valea Ilvelor, era o aventură, iar în Măgura Ilvei, sub podul de trecere la calea ferată ţineam permanent un TAF sau o volă ca să scoatem TIR-ul, astăzi simţim diferenţa. Firma noastră are majoritatea transporturilor de marfă de pe această vale, dar beneficiari ai proiectului sunt toţi locuitorii de pe Valea Ilvelor. Această lucrare a schimbat viaţa şi aspectul Văii Ilvelor, contribuie decisiv şi esenţial la dezvoltarea în continuare a zonei. În completare la această lucrare, edilii din zonă au realizat căi de comunicaţii între Valea Ilvelor şi Valea Someşului, sunt în curs de realizare a căilor de comunicaţii cu Bazinul Dornelor, sunt lucruri care ajută la dezvoltarea zonei, la bunăstarea oamenilor, sunt oameni şi familii care nu au venit de doi-trei ani din străinătate, când au venit au spus că nu mai pleacă să se chinuie, ci vin acasă. Lucrările acestea – asta şi toate cele care se realizează în judeţ, cu firme din judeţ - aduc o contribuţie extrem de importantă la dezvoltarea judeţului, pe care nu-l băgăm în seamă. Sunt localnici angajaţi, care aduc salarii acasă, impozitele rămân în localităţi, TVA-ul rămâne în judeţ, materiale de construcţii – în judeţ, accizele la fel, toţi banii care vin pentru finanţare nu îi ia o multinaţională să îi strângă şi să-i ducă în afara ţării, ci rămân în judeţ, e un efect de multiplicare a investiţiei. Judeţul nostru poate oferi oricând exemplu de bună practică despre cum se administrează un judeţ, ce lucrări s-au făcut. Mulţumesc tuturor celor care şi-au adus contribuţia la acest proiect şi la altele finalizate sau pe rol, începând cu cei din administraţie, cu proiectanţi, executanţi. Se vede că faţa judeţului s-a schimbat foarte mult. Domnule preşedinte, mulţumim frumos”, a declarat Emil Iugan.
Citiţi şi:
- Modernizarea DJ 172 D – Colibiţa, Strâmba, Valea Ilvelor- estimată la 114 milioane euro
- Tronsonul de drum judeţean 172 D, Măgura Ilvei – Lunca Ilvei, modernizat cu fonduri europene. Preşedintele Moldovan: Circulăm pe un drum european, care oferă absolut toate condiţiile necesare!
- LANSARE MODERNIZARE DJ172D: MUREŞENII BÂRGĂULUI (DN17)- LAC COLIBIŢA – COLIBIŢA- BISTRIŢA BÂRGĂULUI (DN17)- (DN17) JOSENII BÂRGĂULUI- STRÂMBA- ILVA MICĂ (DN17D)- POIANA ILVEI- MĂGURA ILVEI- ILVA MARE- LUNCA ILVEI
- Documentaţiile tehnice pentru modernizarea DJ 172 D şi restaurarea Castelului Posmuş, aprobate de CTE al Consiliului Judeţean
- Consiliul Județean, în parteneriat cu șapte primării, pentru a accesa bani europeni în vederea modernizării DJ 172 D
Adaugă comentariu nou