Patrihoţia

Credeam că dedublările preşedintelui Traian Băsescu nu-mi mai pot oferi, cel puţin mie, în calitate de simplu cetăţean al României, nicio surpriză. Mărturisesc însă că l-am subestimat. Fantezia domniei sale în materie de mascaradă pare a fi inepuizabilă. „Rolurile” pe care şi le asumă cu rară frenezie, cum ar fi cele de luptător neînfricat împotriva corupţiei, de duşman neîmpăcat al „mogulilor” ori de vajnic denunţător al clasei politice i-au prins destul de bine, ele fiind percepute cu maximă credulitate în popor. Fireşte, domnia sa omite să spună că din actuala clasă politică românească fac parte şi trepăduşii interesaţi şi cointeresaţi din jurul său.

În scurta alocuţiune ţinută la cumpăna dintre ani, preşedintele Traian Băsescu şi-a mai asumat un rol, cel de mare şi convins patriot. După asumarea previzibilă a rolului de reformator al statului, a ţinut să-i convingă pe români de profundele sale sentimente patriotice. Nu ştiu cum se face, dar în gura sa această trăsătură morală a unui popor care l-a călăuzit în vremuri de mare cumpănă în milenara sa existenţă sună, vorba lui Petre Roman, „ca dracu’”. Nici nu mă îndoiesc de faptul că în numele noului rol pe care-l joacă, Traian Băsescu nu va întârzia să îndrepte degetul spre cei care nu-i cântă în strună, acuzându-i de lipsă de patriotism. Dacă cineva îndrăzneşte cumva să spună că sub şefia lui Traian Băsescu România se scufundă în mocirla hoţiei, corupţiei, a sărăciei lucii va fi taxat drept duşman periculos pentru naţia română.

Parafrazând titlul unui film american, transmis recent pe micile ecrane, aş spune că România nu se lasă jefuită decât cu mare dragoste. Animat de o profundă iubire de ţară, Traian Băsescu a lăsat România fără flotă comercială. Peste 80 de nave de mare tonaj, petroliere şi vrachiere, au dispărut pur şi simplu din flota ţării în timpul guvernelor Roman şi Stolojan, guverne în care ministrul transporturilor nu era nimeni altul decât Traian Băsescu.

În calitate de fost reprezentant comercial al României la Anvers, Traian Băsescu se pricepea ca nimeni altul să jongleze cu regimul navelor româneşti. Într-o primă fază au fost create societăţi comerciale în asociere cu firme de transport naval din Grecia, Cipru, Norvegia, prin care navele româneşti au fost scoase de sub jurisdicţia statului român, fiind înregistrate cu alte denumiri în diverse paradisuri fiscale, precum Bahamas.

În calitate de deţinători al pachetului majoritar de acţiuni, asociaţii străini au împrumutat bani din bănci pentru „retehnologizare”, garantând chiar cu navele româneşti. După ce n-au achitat niciun dolar din împrumuturi, navele româneşti au fost „arestate” în diverse porturi ale lumii. Din toată tărăşenia n-a rămas decât înduioşătoarea poveste a preşedintelui marinar Traian Băsescu despre emoţiile trăite de el, când pe catargul navei, pe care o comanda, era înălţat drapelul României. În schimbul povestioarei, sub directa sa oblăduire, pe 80 de nave româneşti drapelul României n-a mai fost înălţat.

În urma acestei masive migraţii a navelor româneşti spre alte zări ale lumii, Traian Băsescu şi unii din subordonaţii săi s-au ales cu un dosar penal cu mii de pagini. Abia în ultima mare confruntare televizată cu Mircea Geoană, Traian Băsescu „şi-a încuiat” contracandidatul cu o informaţie de ultimă oră: o firmă românească din Constanţa a obţinut efectuarea unor amenajări petroliere de 250 milioane de dolari în Federaţia Rusă. După această ştire bombă, enunţată în premieră chiar de preşedintele Traian Băsescu, presa a dezvăluit alte date senzaţionale. Administratorul firmei româneşti, care a câştigat, de fapt, o licitaţie internaţională, nu e altul decât „Şogunul”, cel care, în calitate de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a executat întocmai şi a semnat, la indicaţiile şefului, ministrul Traian Băsescu, actele prin care flota comercială a României a fost lichidată.

În mod normal, conform condamnării, „Şogunul” ar fi trebuit să fie după gratii şi sub nicio formă ca administrator al unei mari firme de construcţii petroliere. Prin procedee numai de preşedintele Traian Băsescu ştiute, „Şogunul” se află în libertate. Iniţial a obţinut eliberarea din motive de sănătate, iar în prezent, Traian Băsescu, printr-o nouă „expertizare” demonstrează că afacerea cu navele româneşti, patronată de domnia sa şi semnată de „Şogun” a fost cât se poate de profitabilă. Navele româneşti au dispărut, a rămas însă expertiza „afacerii profitabile”. Nimic nou sub soare. Alegerile au trecut, iar noi am rămas cu patrihoţia pe cap.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5