Echipajele ISU au intervenit la aproape 11.000 situaţii de urgenţă, în 2016

O deosebită şi pertinentă evaluare a activităţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Bistriţa”, în anul 2016, a fost făcută de către factorii de decizie în acest domeniu, respectiv prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud – Ovidiu Frenţ, în prezenţa conducerii ISU Bistriţa, a comandanţilor unităţilor din Garnizoana Bistriţa, a şefilor instituţiilor cu atribuţii în intervenţie în caz de calamităţi, fiind prezenţi col. dr. Constantin Florea – cdt. ISU Bistriţa din B-N, subprefectul Terente Ciui, vicepreşedintele CJ B-N – Vasile Puica, cdt. IJJ B-N, reprezentantul Poliţiei Judeţene B-N, mass media etc.
În deschiderea evenimentului, prefectul judeţului B-N a prezentat un performant şi lămuritor raport asupra activităţii desfăşurate de ISU Bistriţa referitor la segmentul operaţional şi preventiv, structurile de intervenţie coordonate de centrul operaţional judeţean participând la 10.827 de intervenţii, cu o medie de 29,66 pe zi, numărul acţiunilor crescând cu 2,82% faţă de anul 2015.
În anul 2016, s-au efectuat 9535 de intervenţii de prim ajutor calificat şi descarcerare (SMURD) s-a intervenit la 244 incendii, 98 misiuni de descarcerare, 742 acţiuni pentru protecţia comunităţilor, 61 incendii de vegetaţie uscată, 78 alte situaţii de urgenţă. 69 acţiuni de asistenţă persoane şi 338 deplasări fără intervenţie, alerte false, întoarceri din drum şi asigurări/supravegheri.
Profesioniştii şi specialiştii de la ISU Bistriţa au intervenit la incendiile de la gospodării - în număr de 199, operatori economici – 19, instituţii publice – 12, agricultură şi silvicultură – 2, mijloace de transport – 11.
Au fost resuscitaţi 146 pacienţi în stop cardio-respirator, au fost emise 109 avize de securitate la incendiu, 2 avize de protecţie civilă, 47 autorizaţii de securitate la incendiu.
În 2016 s-au executat un număr de 1149 controale de prevenire, au fost constatate 4639 deficienţe, 908 fiind soluţionate pe timpul controalelor şi au fost aplicate 3120 de sancţiuni, din care 2938 avertismente şi 128 de amenzi contravenţionale în valoare de 426.801 lei.
Unitatea a fost înzestrată cu tehnică de intervenţie nouă – autoturisme Dacia Logan, autocamion transport materiale la intervenţie (A.C.I.), autopompă cisternă de capacitate mărită de 5000 litri şi de 9000 litri, autospecială transport scafandri la intervenţie, ambarcaţiuni de intervenţii şi salvare, motopompe performante etc., inclusiv prin fonduri europene, prin ERSL I şi ERSL II cu tipuri de tehnică performantă.
CDT. ISU Bistriţa B-N, col. dr. ing. Constantin Florea, care a prezentat un cuprinzător plan privind principalele direcţii de acţiune în anul 2017, constând în
- perfecţionarea continuă a personalului pentru îndpelinirea cu succes a tuturor misiunilor încredinţate;
- creşterea şi eficientizarea activităţii de prevenire;
- asigurarea condiţiilor optime de muncă şi logistică pentru îndeplinirea cu succes a tuturor misiunilor;
- asigurarea unui management adecvat al situaţiilor de urgenţă la nivel local, creşterea responsabilităţii primarului în managementul situaţiilor de urgenţă, crearea unei mentalităţi adecvate la nivelul comunităţilor locale pentru cunoaşterea diferitelor tipuri de riscuri specifice;
- implicarea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă în informarea preventivă a populaţiei, continuarea procesului de creşterea capacităţii de intervenţie a acestora;
- aplicarea Strategiei de prevenire şi combatere a corupţiei în cadrul inspectoratului;
- menţinerea climatului de încredere în instituţie;
- continuarea modernizării reţelelor de comunicaţii pentru a se reduce timpul necesar altertării gărzilor de intervenţie şi a timpului de răspuns;
- continuarea lucrărilor la baza de pregătire în funcţie de buget.
În urma finalizării construcţiei, pentru subunitatea din localitatea Lechinţa, se vor continua demersurile pentru înfiinţarea unei subunităţi în zona de câmpie a judeţului;
- continuarea reînnoirii parcului auto al inspectoratului (cu sprijinul IGSU şi CJ Bistriţa-Năsăud);
- operaţionalizarea centrelor de coordonare şi conducere a intervenţiei şi finalizarea Sistemului de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgenţă;
- continuarea demersurilor pentru mansardarea şi anveloparea clădirii;
- sărbătorirea a 80 de ani de la înfiinţarea prime unităţi de pompieri din judeţ şi primirea drapelului de luptă a inspectoratului în luna aprilie;
- schimb de experienţă cu partenerii din străinătate;
- finalizarea spălătoriei pentru autospecialele de la sediul inspectoratului;
- pregătirea unui echipaj de scafandri.
În ceea ce priveşte evaluarea activităţii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, analiza a evidenţiat acţiunile întreprinse în anul 2016 pentru asigurarea unui management eficient al riscurilor, care au vizat atât latura preventivă, cât şi cea a intervenţiei pe timpul manifestării tipurilor de risc.
La nivelul judeţului nostru s-au creat premisele unei astfel de abordări odată cu operaţionalizarea CJCCI (Centrului Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei).

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5