A patra mobilitate din cadrul Proiectului Erasmus+ KA2 „ Basic employability and entrepreneurship skills at a young age”-Italia, Pontecagnano Faiano
A patra mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA2 „ Basic employability and entrepreneurship skills at a young age”, coordonat de prof.Anca Lazaric, de la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, din Bistrița s-a desfășurat în intervalul 8-12 mai 2017, în Italia, la Pontecagnano Faiano. Tema acesteia, „Training on computing skills and WEB 2 tools”, a vizat de-a lungul celor cinci zile, familiarizarea participanților cu WEB 2.0 tools, Google drive, Padlet, Photo puzzle și Photo hunting, prin intermediul unor workshop-uri și exemple de bună practică.
Concretizate în activitatea didactică propriu-zisă, derulată la clasele a II-a și a IV-a ( Padlet), respectiv a III-a (Photo puzzle și Photo hunting ), componentele educației digitale (ca parte integrantă a educației antreprenoriale vizate de acest proiect), acordă o atenție deosebită învățării experiențiale. Astfel, în școlile Institutului Pedagogic din Pontecagnano Faiano, se oferă elevilor modele de”afaceri” de succes din comunitatea locală, modele cu care fac cunoștiință prin vizitele/excursiile de studiu.Unul dintre ele, a vizat o microfermă de bivoli prezentată chiar de patroana acesteia care a punctat istoricul afacerii sale, o afacere de familie, inițiată în urmă cu 20 de ani.
Educația antreprenorială s-a subordonat în acest context îmbinării armonioase a tradiționalului (s-au păstrat originea afacerii, simplitatea construcției, produsul tradițional specific zonei și poporului-mozarella) cu modernul (ferma are un magazin propriu de desfacere a produselor amenajat astfel încât cumpărătorii să poată vedea întregul proces de fabricație, selecția animalelor se face în funcție de AND-ul acestora aflat prin teste de ultimul tip, promovarea afacerii prin mijloace tehnice moderne etc). S-au evidențiat cu acestă ocazie și competențele de marketing, de comunicare cu clienții ale întregului personal, de la manager, la toți angajații, preocuparea constantă pentru optimizarea tuturor aspectelor legate de dezvoltarea și promovarea afacerii.
Printr-o educație antreprenorială de acest tip elevii își pot dezvolta profilul etnic specific , dar vor fi racordați în permanență ultimelor inovații științifico tehnice care le vor permite formarea unei personalități armonioase în cadrul unei adevărate școli deschise-rezultat al unei colaborări optime cu autoritățile locale și al implicării în numeroase proiecte subordonate Programului European Erasmus+ .
Citiţi şi:
- ErasmusDays la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” din Bistriţa
- Erasmus+. Cum să folosim teatrul în predarea antreprenoriatului
- Conferință ERASMUS+ la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, Bistrița
- Prof. dr. Claudia Feldrihan, noul inspector şcolar de limba şi literatura română!
- Competenţe noi pentru profesorii Şcolii Gimnaziale “Ştefan cel Mare” din Bistriţa
Adaugă comentariu nou