Competenţe noi pentru profesorii Şcolii Gimnaziale “Ştefan cel Mare” din Bistriţa

În perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2019, la școala „Europagymnasium”, din localitatea Kerpen, Germania, a avut loc prima întâlnire din cadrul proiectului ERASMUS+ “Planning Learning Approaches for Nowadays Students”, ce se implementează la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” din Bistriţa din 1 septembrie 2019.

Proiectul este cofinanțat de Comisia Europeană, prin programul Erasmus+, Acțiunea KA2 și este implementat în școlile partenere pe o perioadă de doi ani. Prin intermediul acestui proiect un număr de 20 de elevi de la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare” din Bistriţa vor avea oportunitatea de a efectua un schimb de experienţă cu elevi din școlile partenere. Elevii bistriţeni vor călători alături de profesorii lor în Germania, Spania, Portugalia, Cehia și își vor îmbunătaţi competenţele de comunicare într-o limbă străină, dar și cele digitale. În același timp, elevii vor experimenta noi obiceiuri, noi culturi și noi stiluri de viață și vor învăța alături de alți adolescenţi.

În cadrul primei mobilităţi din Kerpen, Germania, au participat trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare”: profesor pentru învăţământul primar- Maria Moldovan, profesor de fizică- Eugenia Şular și profesorul de limba engleză- Alexandra Stoica. La această întâlnire, membrii proiectului au avut prilejul să interacţioneze cu profesorii și elevii școlii din Germania, să monitorizeze activitatea la clasă și să asiste la diferite ore. Printre activităţile interactive organizate la Europagymnasium, s-au desfășurat și două cursuri de formare profesională. Sub îndrumarea doamnei Ambasador Erasmus+ și eTwinning, Christiane Briegerduring, la workshop-ul “How can eTwinning and TwinSpace can be integrated into the Erasmus+ project? – Discovering and practising", profesorii au făcut exerciţii practice pe platforma eTwinning, Padlet, Canva, Answergarten Mentimeter și Mindmaster. La fel de importante au fost și cunoștințele și competențele dobândite de către profesori în cadrul stagiului de formare “First steps into CLIL and PBL”, condus de către Katharina Schulte-Mattler. “Content-and-Language-Integrated-Learning (CLIL)”, reprezintă “Învățare integrată de conținut şi limbă”, a fost adoptată în educația de masă, în majoritatea statelor, promovând predarea unei materii prin intermediul unei limbi străine.

Mobilitatea din Kerpen, Germania a promovat noi abordări metodologice și de învățare aplicate în școlile europene, cooperarea și colaborarea între profesorii din diferite școli și nu în ultimul rând conștientizarea importanței păstrării patrimoniului cultural.

 

Prof. Alexandra Stoica

Şcoala Gimnazială “Ştefan cel Mare”, Bistriţa

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5