Sărbătoarea Rusaliilor. De ce Biserică? De ce preoți? De ce slujbe?
Astăzi, de Rusalii, e Ziua Bisericii...
Dar , zic unii, de ce Biserica? Și de ce toate celelalte ce țin de Biserică? De ce preoți? De ce slujbe? De ce Spovedanie? De ce Împărtășanie? De ce, de ce, de ce?...
De ce am eu nevoie de toate astea? Nu pot să am credința mea, numai în suflet? Nu pot să mă rog acasă, în privat, nu pot să citesc singur și să înțeleg Biblia?... Ce nevoie mai am de atâtea organizații și atâția popi și slujbe și soboare?!
Răspunsul e simplu: Pentru că așa a vrut Dumnezeu!... Să fie Biserica. Și preoții. Și slujbele. Și Împărtășania.
Marilor cârtitori ai zilelor noastre care declară cu nu sunt împotriva lui Dumnezeu dar nu văd rostul Bisericii, că vor să fie creștini dar numai în suflet, cel mult în apartament, că vor spiritualitate dar să fie ca o salată „ecumenică” – puțin din creștinism, puțin din budism, puțin din filozofie, puțin din orice, le spunem să citească Matei 16,18 (și dacă vor, și toate pasajele biblice despre Biserică) unde Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu spune: „Și Eu îți zic ție, că tu ești Petru și pe această piatră voi zidi Biserica Mea și porțile iadului nu o vor birui.”, (desigur, înțelegând ca toți Părinții Bisericii că „piatra” de care vorbește Hristos aici, temelia Bisericii, este credința că Iisus e Fiul lui Dumnezeu, credință pe care Petru o mărturisise adineauri – vezi Mt.16,16; de observat și că Hristos spune „Biserica Mea” și nu „bisericile Mele”)
Așadar, întemeierea Bisericii e voința lui Hristos. El, Domnul, a spus: „Voi zidi Biserica Mea!”. Și, evident că a făcut-o. Și, de asemenea, privitor la „soarta” Bisericii, se împlinește și se va împlini ceea ce tot El a zis mai departe:„porțile iadului nu o vor birui.”
Așadar, Hristos nu a întemeiat o spiritualitate care să fie bine ferecată numai în suflet, nici o religie privată – fiecare cu creștinismul lui la domiciliu. Ci a întemeiat o Biserică reală iar această Biserică era (și este) în primul rând o comunitate foarte concretă ai cărei membrii nu aveau credința numai în suflet ci o mărturiseau chiar cu prețul vieții, nu stăteau acasă ci mergeau acolo unde se aduna Biserica pentru a fi în comuniune cu toți frații creștini, pentru a asculta învățătura Domnului, pentru a se ruga în comun și, mai ales, pentru a se împărtăși cu Trupul și Sângele Domnului. Citim în Faptele Apostolilor 2,42 despre primele zile ale Bisericii, și, implicit, despre primii creștini: „Și stăruiau în învățătura apostolilor, în comuniune, în frângerea pâinii și în rugăciuni”. Nu stăteau acasă, fiecare separat, cu religia lui, cu interpretarea lui, cu credința lui, cu rugăciunea lui, cu împărtășania lui. Nu! Ci mergeau și se adunau și formau la modul cel mai concret Biserica lui Hristos. Credința lui, învățătura lui, rugăciunea lui, ca să zicem așa, nu era alta decât cea a Bisericii.
Să observăm deci că fără aceste elemente – învățătură dreaptă de credință, comuniune frățească, rugăciune în comun și împărtășirea cu Trupul și Sângele Domnului – nu putem vorbi de creștinismul adevărat. Poate fi vorba de orice altceva, dar nu de ceea ce vrea Dumnezeu și nu de ceea ce ne descoperă Biblia.
Creștinismul acesta de apartament care se propovăduiește în zilele noastre este un fals. El, desigur, vine ca o mănușă pentru egoismul omului modern, pentru lenea și comoditatea lui, pentru falsitatea sa, pentru spiritul New-Age. Dar mai ales pentru lipsa de iubire.
Adaugă comentariu nou