Valea Ilvelor şi Valea Bârgăului, unite printr-un drum bun! Preşedintele Moldovan: E o investiţie care rezolvă mai multe probleme de trafic
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
- View the full image
Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a recepţionat lucrările de modernizare a lotul 3 din DJ 172 D, Poarta Transilvaniei, pe tronsonul Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică. Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, i-a avut alături pe vicepreşedintele Ioan Ţintean – în calitate de preşedinte al Comisiei de recepţie, subprefectul Ciprian Ceclan, directorul executiv Dorin Popescu, specialişti de la Drumurile Judeţene, reprezentanţi ai proiectantului şi ai firmei de construcţii. De asemenea, au fost invitaţi primarii Mircea Romocea (Năsăud), Aurel Horea (Ilva Mică), Ioan Scridonesi (Poiana Ilvei), Ioan Pop (Leşu), Nicolae Vrâncean (Josenii Bârgăului) şi Doru Crişan (Prundu Bârgăului).
„Un peisaj foarte frumos, de iarnă, aici, pe DJ 172 D, lotul III, la coborârea de pe Strâmba spre Ilva Mică. Avem bucuria să recepţionăm terminarea lucrărilor de pe acest tronson de drum. E un tronson de drum de aproximativ 14,1 km, valoarea investiţiei fiind de 9 milioane euro (42 milioane lei). Avem lucrări de artă, ziduri de beton armat de peste 7 km, şanţuri, rigole, şanţuri pereate de peste 14 km. Cred că e o lucrare foarte bună, care rezolvă o problemă importantă a traficului rutier. În momentul de faţă, drumul este mai scurt cu 18-20 km pentru toţi cei care vin de pe zona Someşului şi de pe Valea Ilvelor spre Bistriţa, dar decongestionăm şi traficul de pe DN 17 D din aval de Ilva Mică – Feldru- Rebrişoara- Năsăud şi DN 17 C – Năsăud-Bistriţa.
Aş vrea să le mulţumesc tuturor colegilor mei care au fost implicaţi în acest proiect, începând cu colegii mei de la Direcţia de Dezvoltare, continuând cu cei de la Achiziţii şi colegilor de la Direcţia Tehnică care au supravegheat implementarea proiectului. Aş vrea să-i felicit pe cei de la Dimex care au făcut această lucrare de referinţă, din nou. Îi felicit pentru seriozitatea cu care au tratat acest proiect şi pentru calitatea lucrărilor”, a declarat preşedintele Emil Radu Moldovan.
În context, şeful administraţiei judeţene a punctat şi stadiul lucrărilor de pe celelalte loturi din DJ 172 D. Astfel, tronsonul I, cunoscut ca Drumul Blajului, a fost finalizat în urmă cu câţiva ani, iar în prezent se lucrează la tronsonul II, mai exact de la intersecţia cu Drumul Blajului către Miţa, „Am recepţionat, în toamnă, lotul 2 – Colibiţa – Prundu Bârgăului, iar astăzi recepţia lotului 3, lotul 4 este încărcat pe SICAP pentru licitaţie, 3 ianuarie fiind data pentru depunerea ofertelor; lotul 5 este terminat în proporţie de aproximativ 70%, în primăvară urmând să terminăm stratul de uzură şi lucrările adiacente – şanţuri, trotuare”, a menţionat preşedintele Moldovan.
Acesta a ţinut să precizeze că trăieşte „o bucurie de suflet”, la recepţia lucrărilor, pentru că acum şapte ani, când a început parteneriatul cu Ioan Ţintean, a fost rugat să rezolve situaţia drumului peste Strâmba. „Iată, domnule Ţintean, ne-a ajutat Dumnezeu să facem şi acest lucru. Parteneriatul nostru a fost unul de succes din toate punctele de vedere şi care, sigur, va continua”, a declarat preşedintele Moldovan.
Vicepreşedintele Ioan Ţintean: Acest drum era o obligaţie faţă de locuitorii celor două văi
Preşedintele Comisiei de recepţie, Ioan Ţintean, a precizat că această investiţie „este o obligaţie morală faţă de locuitorii celor două văi”, pe care întotdeauna le-a considerat cele mai importante din punct de vedere strategic şi economic. „Ştiţi că evreul i-a spus fiului, înainte de a muri, că vinul se face şi din struguri, iar eu, astăzi, vreau să spun că banii se fac şi din transport. Acest tronson de drum, din punctul meu de vedere, acest potenţial al acestor văi – Ilva şi Bârgău – din punct de vedere economic, poate să aducă o creştere judeţului Bistriţa-Năsăud de cel puţin un milion de euro pe an prin reducerea cheltuielilor, prin scurtarea drumului de deplasare, prin siguranţa circulaţiei şi valorificarea mai bună, mai uşoară şi mai rapidă a resurselor locale. Despre acest lucru am vorbit ani de zile – cum să putem valorifica resursele locale cel mai bine ca să contribuie la PIB-ul judeţului Bistriţa-Năsăud. Astăzi, aici, putem vedea cu ochiul liber că acest lucru s-a înfăptuit. Această lucrare am aşezat-o întotdeauna în fruntea lucrărilor de infrastructură rutieră, alături de introducerea apei în zona de Câmpie şi deschiderea drumului peste Rotunda, după părerea mea, sunt cele mai importante lucrări ale judeţului Bistriţa-Năsăud. Să ne ajute Dumnezeu să le înfăptuim şi să ne bucurăm cu toţii de ele”, a menţionat vicepreşedintele CJ, Ioan Ţintean.
Primarul comunei Ilva Mică, Aurel Horea, a subliniat lucrările de foartă bună calitate, executate de Dimex 2000 Company SRL. „Marcăm 85 de ani de la un mare eveniment, din 1934, când Regele Carol al II-lea a debarcat la podul Strâmbei şi a inaugurat deschiderea unei investiţii de linie ferată Ilva Mică – Vatra Dornei. Iată că, după 85 de ani avem o altă bucurie. În anul 2012, povesteam cu preşedintele Moldovan despre priorităţile pentru comuna Ilva Mică. (…) Bucuria este foarte mare pentru mine, pentru locuitorii comunei Ilva Mică, pentru locuitorii de pe Ilve şi de pe Valea Someşului. Din păcate, această bucurie este puţin umbrită – şi aici se vede diferenţa dintre o firmă care duce la îndeplinire un contract şi alta care nu face acest lucru – păcat, sperăm să se rezolve cât mai repede şi porţiunea de la intersecţia DN 17D până la ieşirea spre Poiană şi până la Măgura Ilvei. Mulţumesc încă o dată domnului preşedinte şi echipei care a implementat acest proiect”, a spus primarul Aurel Horea.
De pe cealaltă vale, primarul Nicolae Vrâncean de la Josenii Bârgăului, a menţionat că „după multă muncă în echipă, rezultatele nu au întârziat să apară”. „Visul bârgăuanilor de zeci de ani a dat Dumnezeu şi s-a împlinit. Mulţumim constructorilor, mulţumim în special domnului preşedinte pentru acest frumos obiectiv. După cum ştiţi, infrastructura ajută foarte mult la dezvoltarea economiei şi la unirea, din toate punctele de vedere, a acestor două văi frumoase – Valea Bârgăului şi Valea Ilvelor. Sper să avem pe viitor o bună colaborare şi o relaţie economică, dacă vom face lobby în acest sens”, a menţionat edilul bârgăuan.
Nu în ultimul rând, managerul SC Dimex Company, Ioan Scurtu, a explicat lucrările nu au fost tocmai simple. „Nu a fost un drum uşor. Ne bucurăm că am terminat lucrarea cu bine şi sperăm să mai facem şi alte asemenea lucrări. Termenul de finalizare pentru acest drum a fost aprilie 2020, iar termenul de garanţie este de cinci ani. Întreţinerea şi deszăpezirea drumului va fi făcută tot de firma noastră. Sperăm să nu avem o iarnă care să ne pună probleme.Vă mulţumim şi sperăm ca, în continuare, să facem lucrări şi mai bune”, a concluzionat managerul Scurtu.
***
În faţa Mănăstirii "Sf. Ierarh Spiridon" de la Strâmba a fost oficiată o slujbă de binecuvântare a tuturor celor care au muncit la acest drum, dar şi a călătorilor care vor trece pe aici, de pr. militar Cristian Marţian, părintele Doru Plăian de la Rebra şi pr. Ştefăniţa Potra din Ilva Mică.
Citiţi şi:
- Valea Bârgăului și Valea Someșului, conectate printr-un drum european! 250 de persoane și 80 de utilaje lucrează în ritm accelerat
- Consiliul Judeţean a dat ordinul de începere a lucrărilor pe drumul Poarta Transilvaniei. Preşedintele Moldovan: Sperăm ca până la sfârşitul anului să fie finalizate
- Preşedintele Moldovan: Peste 250 de oameni şi zeci de utilaje lucrează pe drumul Poarta Transilvaniei!
- Drumul spre Colibița, recepționat. Președintele Radu Moldovan: Nu e nicio diferență față de un drum din Elveția, Austria sau Germania
- Preşedintele CJ: De la Prundu Bârgăului până la barajul de la Colibiţa, sper ca până la finalul lunii august să avem un prim stat de asfalt
Adaugă comentariu nou