Care sunt componentele la care te gandesti atunci cand achizitionezi o motocicleta noua?

Va prezentam in randurile de mai jos o lista de cateva piese moto de care trebuie sa tii neaparat cont atunci cand iti propui sa cumperi o noua motocicleta!

Achizitia unei noi motociclete este un proces destul de laborios, care necesita foarte multa atentie si o analiza detaliata a caracteristicilor componentelor de schimb sau a performantelor tehnice. Asta inseamna sa ai cunostinte elementare de mecanica moto.

Piesele de schimb ale unei motociclete sunt extrem de importante in economia functionarii motocicletei. Astfel, principala menire a acestor componente este aceea de a prelungi viata motocicletei, in mod general sau a motorului, in mod particular.

Atunci cand te gandesti sa inlocuiesti vechea ta motocicleta cu una noua, toate aceste aspecte enuntate anterior trebuie luate in calcul.

Iata, deci, care sunt acele piese moto de care trebuie sa tii cont neaparat atunci cand iti propui sa cumperi o noua motocicleta!

Planetara

Paradoxal sau nu, planetara este o componenta a motocicletei extrem de importanta in angrenajul acestui tip de vehicul. De aceea, aceasta piesa ocupa un rol central in ceea ce presupune buna functionare a vehiculului.

Planetara moto este o piesă vitala a motocicletei, care face parte din sistemul de transmisie. Are trei parti componente: capul dinspre cutie si cel dinspre roata, care se pot înlocui, si un ax fix, care poate fi la randul lui din fier masiv sau gol pe dinauntru.

Planetara are rolul de a transmite forta si energia cinetica de la motor catre roti. Ea este practic un ax cardanic cu două articulatii la capete. Axul central este reprezentat de o bucata din otel, care cupleaza cele doua extremitati si ajuta la miscarea rotilor, la trecerea peste denivelari si la manevrarea ghidonului.

Axul are o articulatie interioara culisanta, care ajuta la viraje. Cea de la roata permite invartirea acesteia.

Din cauza expunerii planetarei la forte verticale si orizontale in timpul mersului, poate aparea defectarea sau uzura ei avansata.

Planetarele sunt piese relativ durabile, dar se pot strica din diverse motive. In majoritatea cazurilor, se defecteaza imbinarile exterioare si interioare, care nu pot fi mereu schimbate separat, din cauza modelului din fabrica.

Dacă planetara este uzata, poate ceda si în acest caz vei ramane cu motocicleta in drum. Este indicat sa ii faci revizia periodica si sa nu amani schimbarea capului sau a intregii piese, pentru a nu avea surprize neplacute. Schimbarea urgenta se impune atunci cand auzi trosnituri la nivelul rotilor si ghidonul trepideaza la viteze mici. In acest caz, trebuie neaparat sa iei in considerare verificarea planetarelor si sa te indrepti catre un service autorizat.

Ambreiajul

Discurile, arcurile metalice de intarire, discurile de frictiune saun rulementii de presiune sunt componentele de baza care intra in alcatuirea sistemului ambreiaj. La fel ca in cazul masinii, ambreiajul motocicletei suporta o presiune continua exercitata in momentul pornirilor bruste de pe loc, sau a actionarii involuntare in timpul mersului. In marile orase, ambraiajul si frana sunt cel mai des utilizate, motiv pentru care rulmentii, arcurile sau discurile necesita o inlocuire dupa cativa zeci de km parcuri pe drumurile aglomerate.

Amortizoarele

Suspensiile asigura legatura elastica dintre roti si caroserie, rolul acestora fiind de a prelua intreaga greutate de pe roti si caroserie. Suspesiile sunt, de asemenea, responsabile, si de pastarea in stare perfecta a geometriei rotilor, iar eventualele defectiuni pot produce perturbari la nivelul anvelopelor, dar si o mai grea capacitate de a manevra volanul.  In plus, creste distanta de franare, cat si riscul de stabilitate scazuta la vant puternic si virajele din curbele periculoase!

In functie de gradul de solicitare a motocicletei, amortizoarele se pot inlocui dupa 60-80000 de km, cu o verificare prealabila realizata la un service moto autorizat. Nu uita nici de un ulei moto de calitate gen Motul 5100 10w40, un ulei care iti va proteja motorul pe termen lung!

Arborele cotit

Cunoscut si sub numele de vilbrochen sau ambielaj, arborele cotit este o piesa vitală a motoarelor cu ardere interna, care ajuta la convertirea miscarii liniare a pistoanelor in învartirea rotilor motrice. Numele acestei componente din fonta sau din otel-carbon, obtinute prin turnare, este dat de forma ei, care oscileaza intre fusul maneton si cel palier. 

Prin uzura accentuata la care este predispus, arborele cotit trebuie sa aibă o rezistenta sporita la torsiune, caldura si rasucire, motiv pentru care materialul de baza este amestecat de multe ori cu nichel, crom sau carbon. 

Conectate la aceasta componentă, pistoanele motorului functioneaza in sinergie cu volanta si ambreiajul, elemente care, la randul lor, realizeaza conexiunea cu rotile. Importanta arborelui cotit nu se leaga doar de stricta functionare a motorului, ci si de cea a unor componente precum pompa de ulei sau ansamblul distributiei.

In concluzie, pentru a pune vehiculul in miscare oricand, in conditii de maxima siguranta, este extrem de important ca la achizitia acestuia sa alegi modelul ce are la baza piese de calitate. Astfel, vei fi lipsit de grija situatiei neplacute de a ramane pe drum.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5