Celulă de Coordonare Operativă a situaţiei imigranţilor din Ucraina. Câte spaţii de cazare şi câţi refugiaţi sunt în centre şi alte locaţii private

Sala de şedinţe a Palatului Administrativ a găzduit o întâlnire de lucru cu reprezentanții organizațiilor neguvernamentale (ONG) din județ care doresc să se implice în acțiuni de voluntariat în contextul generat de conflictul armat din Ucraina. Prefectul Mica Oprea, subprefecţii Ioan Zăgrean şi Atilla Decsei, inspectorul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bistriţa-Năsăud – col. dr. ing. Constantin Florea şi inspectori din cadrul Instituţiei Prefectului Bistriţa-Năsăud au fost cei care au punctat necesitatea coroborării eforturilor pentru a putea fi eficienţi, operativi, mai ales în situaţii mult mai complicate ca cele de acum.

         „Vreau să vă mulţumesc pentru ceea ce aţi făcut până acum, în zonele de graniţă, la Sighetu Marmaţiei şi la Siret, vrem să cunoaştem şi intenţiile dumneavoastră, să vă prezentăm obligaţiile pe care noi le avem în calitate de Comitet Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bistriţa-Năsăud. Poate unii vor spune că e târzie întâlnirea aceasta, am furnizat informaţiile pe care le-am avut, în contextul în care acţionăm potrivit prevederilor legale. Am lucrat la estimarea capacităţilor de cazare, de primire refugiaţi. Am identificat un număr de spaţii de cazare şi de servire a mesei. Pe partea guvernamentală, există o platformă, la nivelul Ministerului Afacerilor de Interne, care permite celor care vor să doneze să se înscrie, la nivel centralizat  pentru ca acţiunile să fie eficiente şi să îşi atingă scopul”, a precizat prefectul Mica Oprea.

         Prefectul judeţului a menţionat că Bistriţa-Năsăud este un judeţ-suport, care va trebui să intervină rapid pentru a soluţiona o problemă critică.

         „La nivel local, susţinem iniţiativele dumneavoastră şi ale altor persoane fizice care doresc să primească refugiaţi. Vom încerca să integrăm toată acţiunea, să nu ne suprapunem şi ceea ce facem să fie util şi necesar la momentul X. (…) Noi ne pregătim atât logistic cât şi uman, împreună cu ISU BN, cu autorităţile locale şi sper că şi cu ajutorul dumneavoastră ca atunci când va fi momentul să putem, într-un timp scurt, să asigurăm condiţiile umane şederii lor în diferite locaţii”, a declarat prefectul Mica Oprea.

         Subprefectul Ioan Zăgrean a anunţat constituirea Celulei de Coordonare Operativă de la nivelul Instituţiei Prefectului. „În prima fază, în care au început să vină imigranţi, fiecare, cu cele mai bune intenţii, i-am dus acasă, i-am dus la cămin, ne-am dus în vamă după ei. E un lucru lăudabil, dar asta este doar începutul. Vin, stau o zi-două şi pleacă. Judeţul nostru este oarecum de tranzit. La ora actuală, această situaţie se gestionează foarte bine. Dar, ţinând cont că nu ştim ce urmează, ne putem aştepta la un val mare de imigranţi, trebuie să fim pregătiţi în orice fel de situaţie. E una să ducem într-un apartement 2-5 persoane, alta să vină deodată 300 de persoane. În acest sens s-a constituit această Celulă care are atribuţiile de a coordona aceste fluxuri pe care probabil le vom avea şi noi”, a explicat Ioan Zăgrean.

         Subprefectul a adăugat că autorităţile nu au stat, au inventariat spaţii de cazare, au centralizat date, lucrându-se pentru trei etape. „În prima fază, sunt locuri care pot fi ocupate acum, funcţionale. Dacă situaţia o va impune, avem etapa a doua în care mărim numărul de locuri. La ora actuală, avem identificate 577 locuri de cazare la nivel de judeţ, din care 55 sunt ocupate, 522 sunt libere. Nu ne oprim aici, personalul din aparatul nostru este pe teren şi identificăm posibile locaţii funcţionale. Nu vor mai fi cu paturi, vor fi săli de sport dotate cu saltele, cazarmament. Facem rost de tot ceea ce trebuie să putem asigura. Sigur, urmează etapa a treia, dacă va fi cazul, în care suntem nevoiţi să identificăm şi alte locuri pe care să le dotăm la urgenţă. Singuri nu putem face acest lucru, acesta este scopul pentru care v-am invitat pe dumneavoastră. Vă cerem să fiţi alături de noi, noi vom fi alături de dvs., adică împreună putem găsii soluţiile, astfel încât cetăţenii care vin în ţara noastră să poată primi un serviciu de bună calitate”, a menţionat subprefectul Ioan Zăgrean.  

         În context, acesta e precizat că mai sunt cazate 158 de persoane în diverse locaţii, de care se ocupă cei care s-au angajat, dintre care 32 la Alpina Blazna, 44 la Herina, 21 la Rodna, 60 la Şanţ (în spaţiul pus la dispoziţie de dl. Emil Iugan), 11 la Centrul din Sângeorz Băi.

         „Să vorbim pe o singură voce, atât pe partea de imigranţi, cât şi de depozite, ajutoare, de ceeea ce este nevoie. Am vizitat centrele, e plin de plase, de pungi, de baxuri etc., nu toate ne trebuie în faza asta, dar pot fi stocate, inventariate şi dirijate când este nevoie într-un centru sau altul”, a concluzionat Ioan Zăgrean.

         Nu în ultimul rând, inspectorul şef al ISU BN, col. dr. ing. Constantin Florea, a reiterat posibilitatea ca toţi cei care vor să sprijine, să facă donaţii să acceseze platforma guvernamentală „Împreună ajutăm mai mult”.

         De cealaltă parte, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale şi-au arătat disponibilitatea de a-şi conjuga eforturile, urmând să fie creat un grup care va centraliza toate „disponibilităţile” şi care va avea rolul de a coordona eficient acest sprijin.

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5