Colegiul Silvic Transilvania Năsăud, competențe silvice în Franța
În perioada 4–15.06.2018, Colegiul Silvic ”Transilvania” Năsăud a derulat un stagiu de formare profesională în cadrul proiectului de mobilitate, finanţat din Programul ERASMUS+, KA102, având numele „Competențe silvice obținute în Europa”. El se desfășoară în patru fluxuri având ca organizații de primire Kvinnerstagymnasiet din Suedia, LFS Hohenlehen din Austria și École forestière Javols din Franța, iar în toamnă la Consorțiul educațional Jyväskylä din Finlanda, toate aceste instituții fiind școli din învățământul preuniversitar din domeniul silvicultură și exploatări forestiere.
În perioada 4-15.06.2018, în fluxul 3 pentru Franța, beneficiarii acestui proiect au fost 8 elevi, din clasa a XI-a, specializarea Silvicultură și exploatări forestiere, care au parcurs, timp de 2 săptămâni prin plasament transnaţional, unităţile de competenţe şi elementele de conţinut din curriculum pentru clasa a XI-a.
Obiectivele plasamentului au fost:
- Dezvoltarea compenențelor profesionale pentru elevi în calificarea silvicultură și exploatări forestiere prin desfășurarea stagiilor de practică în străinatate
- Dezvoltarea tehnicilor de predare, învățare, evaluarea activităților practice pentru integrarea elevilor pe piața muncii
- Dezvoltarea capacității de coopereare cu instituții similare din Europa
Elevii au dobândit o viziune globală a meseriei şi un stil de muncă independent, cât şi încrederea în sine și au participat la lucrări specifice în pădurile din Franța.
În perioada mobilităţii, participanţii proiectului au luat contact cu civilizaţia, cultura şi istoria regiunii, vizitând numeroase obiective turistice precum Defileul Râului Tarn, Grota Aven Armand, litoralul Mării Mediterane îm zona Sète, cu impact asupra dezvoltării lor personale. Dar mai presus de toate, obţinerea certificatelor Europass Mobility reprezintă cel mai mare câştig în plan profesional.
Tot în cadrul acestui proiect au fost și două fluxuri pentru profesorii VET, care au participat la activități de formare în Suedia și Austria.
Scopul acestor activități de formare l-au reprezentat informarea legată de noutățile din silvicultură, îngrijirea și conducerea arboretelor, reîmpădurirea și producerea materialului săditor, recoltarea, colectarea și transportul masei lemnoase din Suedia și Austria. Transferul de informații și schimbul de bune practici au fost importante pentru dezvoltarea profesională și personală a profesorilor de specialitate. Rezultatele dobândite de cadrele didactice ca urmare a participării la aceste activități de formare au fost concretizate prin dobândirea de cunoștințe moderne legate de gestionarea pădurilor, de protejarea mediului și tehnica exploatării masei lemnoase care să permită o silvicultură și dezvoltare durabilă.
În urma stagiului de formare, ca produse ale proiectului menţionăm portofoliul cu materiale de instruire, fișe de lucru, instrumente de evaluare.
Sperăm ca derularea acestui proiect să ducă la ridicarea prestigiului şcolii noastre, la sensibilizarea agenţilor economici pentru absorbţia absolvenţilor noştri şi la facilitarea găsirii unui loc de muncă şi realizarea propriului job în domeniul exploatării lemnului.
Proiectul se va încheia cu cel de-al 4-lea flux pentru elevi care se va derula la Consorțiul educațional Jyväskylä din Finlanda.
Gioconda Neamț -coordonator proiect
Citiţi şi:
- Grupul Şcolar Silvic şi proiectele Leonardo da Vinci
- Competenţe europene pentru integrarea pe piața muncii din domeniul silvic
- Pădure suedeză si elevii năsăudeni
- Tradiţie şi continuitate
- Ioan Deneş, senator PNL: „Modificările aduse Codului Silvic întregesc în mod clar şi responsabil aspectele legate de exploatarea masei forestiere”
Comentarii
Vai si ce surpriza neplacuta vor avea acesti elevi, cand dupa terminarea studiilor, efectiv in domeniul silvic, nu-si vor gasi in Romania nici un post liber...
Nu este nici o problemă. Vor lucra la alții. Occidentul are nevoie de mână de lucru calificată. Trebuie doar să țină casca pe cap. Die Tasse fiel auf den Boden. Noi o să rămânem cu cârpalăii.
Adaugă comentariu nou