Cristian Nicula, inspector şcolar general: Câteva mituri în sistemul de educație din România!!!

            Majoritatea elevilor sunt interesați de noțiunile pe care le învață!

Majoritatea sunt interesați de  rezultate, nu de procesul învățării, sunt interesați să primească recompensa pentru rezultate, nu sunt cu adevărat interesați de ceea ce învață.

Predarea bazată pe stilurile de învățare!

Dacă ar fi să discutăm despre stilurile de învățare, am complica atât de tare discuția încât s-ar putea prelungi la infinit. În definitiv, trebuie să recunoaștem că luarea în calcul a predării bazate pe stiluri de învățare ar fi mare consumatoare de timp și în cele din urmă neproductivă. În sistemul de învățământ, această metodă se practică puțin înspre deloc!

Învățarea online este eficientă!

Ea este eficientă doar pentru o parte dintre cei care învață și cărora li se adresează în contextul potrivit. Majoritatea elevilor care accesează conținuturile online vor parcurge superficial materialele propuse, iar acest acest lucru nu va determina achiziția de noțiuni de către subiecți. Din nefericire, fără o modalitate de a verifica noțiunile asimilate, multe entități nu realizează că parcurgerea materialelor de către elevi și studenți este superficială. La toate acestea se mai adaugă faptul că prin testele online se verifică în mare parte memoria de scurtă durată și nu este garantată asimilirea noțiunilor pe termen lung.

Organizații care învață!

Atât de mult vehiculat, acest termen este pe cât de greșit înțeles, pe atât de greșit implementat. Dacă un consultant îți va spune că îți poate transforma școala sau entitatea în care activezi într-o Organizație care Învață atunci acesta te minte! Doar tu poți face acest lucru, să îți transformi Organizația într-una care Învață. Ingredientele sunt la îndemână: muncă multă, onestitatea maximă cu tine însuți, identificarea lucrurilor care îți fac activitatea mai eficientă.

Un sistem de învățământ care caută soluții!

Nu vom avea succesul pe care ni-l dorim atât timp cât vom căuta soluții înainte de a clarifica în mod foarte clar scopul. Din păcate, abundența specialiștilor nu determină și implementarea clară a unor metode și proceduri eficiente în procesul educațional.

Olimpiada nu este cool!

Fals!!! Olimpiada și, în general, concursurile sunt cele care mobilizează în mod exemplar competitorii. Fiecare concurs te călește, te învață o lecție importantă. Tinerii se simt provocați, iar cei care fac parte din grupele de excelență au cu siguranță un avantaj competitiv.

Așadar, îndemnul este: fiți competitivi, înscrieți-vă la cursurile CJEx BN!

Inspector şcolar general Mircea Cristian Nicula, lector CJEx BN 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5