Cum sa ai un birou cat mai bine organizat?

Un birou bine organizat te poate ajuta să-ți îmbunătățești concentrarea și eficiența în timp ce lucrezi, deoarece nu veți avea atât de mult dezordine. Odată ce ai pus totul într-un anumit loc, veți economisi mai mult timp încercând să-l găsești mai târziu. Încearcă să schimbi aspectul mobilierului de birou pentru a te ajuta să te simți mai puțin stresat pe tot parcursul zilei. Odată ce aspectul biroului tău este setat, organizarea rechizitelor și a hârtiei de birou îți va face biroul curat.

1.Reglarea aspectului

Poziționează biroul, astfel încât să poți privi pe fereastră, dacă poți. 

A putea privi pe o fereastră în timp ce lucrezi te poate ajuta să reduci nivelul de stres și să te concentrezi mai bine asupra muncii. Mută-ți biroul într-o locație în care te poți așeza cu ușurință și poți privi ocazional pe geam. Verifică dacă nu există strălucire pe ecranul computerului sau lumină în ochi pe tot parcursul zilei, astfel încât să nu te deranjeze.

Dacă lucrezi într-un birou în plan deschis sau într-o cabină, discută cu administratorul sau cu șeful biroului tău pentru a vedea dacă este bine să schimbi poziția biroului tău.

Păstrează lucrurile pe care le folosești frecvent. 

Scrie liste cu lucrurile pe care le folosești zilnic, săptămânal și lunar, astfel încât să știi ce este important să păstrezi lângă tine. Păstrează lucrurile pe care le folosiți zilnic pe birou astfel încât să le poți apuca atunci când este nevoie. Dacă folosești lucruri mai puțin frecvent, depozitează-le în sertare sau dulapuri care sunt mai departe pentru a îndepărta aglomerația și a economisi spațiu.

De exemplu, dacă nu utilizezi o imprimantă des, păstreaz-o în cealaltă parte a camerei, astfel încât să nu ocupe spațiu pe birou. Dacă există lucruri pe care le folosești de mai multe ori pe zi, păstrează-le pe birou, pe un raft din apropiere sau în sertarul superior al biroului.

Obține mobilier rulant, astfel încât să poți muta lucrurile ușor din drum.

Caută organizatoare, rafturi sau dulapuri care au roți, astfel încât să le poți scoate atunci când ai nevoie și apoi să le pui la loc. Păstrează mobilierul mai mic, cum ar fi dulapurile sau rafturile, sub biroul tău dacă ai loc și mișcă-le doar atunci când trebuie să le accesezi. Încearcă să folosești un scaun de birou cu roți, dacă poți, astfel încât să te poți deplasa dintr-o parte în alta a biroului pentru a accesa ceva.

Păstrează un coș de gunoi la birou, astfel încât să poți scăpa de lucruri imediat. 

Depozitează un coș mic pe partea laterală a biroului sau dedesubt dacă ai spațiu suplimentar. În acest fel, dacă ai hârtii sau lucruri de care nu mai ai nevoie, le poți arunca imediat, fără să lași să se aglomereze spațiul.

Asigură-te că schimbi frecvent punga de gunoi, astfel încât biroul tău să rămână proaspăt și curat. Distruge orice document cu informații personale înainte de a-l arunca.

Adaugă câteva note personale biroului tău pentru a vă simți confortabil. Păstrează câteva obiecte personale în biroul tău pentru a-ți crea un spațiu propriu. Agață lucruri de artă pe pereți sau păstrează poze pe birou pentru a-ți face din birou un loc relaxant. De asemenea, poți păstra mici lucruri sau plante undeva pe birou, atâta timp cât nu-ți încurcă spațiul de lucru. Limitează-te la 1-2 articole pe birou, altfel ar putea ocupa prea mult spațiu.

2.Depozitarea consumabilelor

Scapă de orice consumabil pe care nu îl folosești. 

Sortează lucrurile pe care le ai în birou și determină cât de des le folosești. Dacă aveți articole pe care le folosești rar sau niciodată, pune-le într-o cutie sau container separat. Dacă te afli într-o clădire de birouri, pune rechizitele nefolosite înapoi într-un dulap pentru aprovizionare, astfel încât alte persoane să le poată lua, dacă au nevoie.

Păstrează pixuri și articole de birou mici în cupe, astfel încât să le poți accesa cu ușurință.

Așează 1-2 căni pe birou la îndemâna brațului și plasează toate stilourile/pixurile în interiorul lor. Păstrează și alte rechizite de birou mai mari, cum ar fi foarfeca, în propriile căni. Păstrează pixurile și rechizitele astfel încât acestea să fie îndreptate în jos, astfel încât să nu te rănești accidental atunci când încerci să iei ceva.

De asemenea, puteți cumpăra organizatoare desktop care au diverse compartimente dacă nu doriți să utilizați mai multe cupe.

Etichetează recipientele sau coșurile pentru a ști ce conțin. 

Pune articolele pe care nu le folosești frecvent în coșuri de depozitare și păstrează-le într-un dulap sau raft. Pune etichete de hârtie pentru fiecare coș sau cutie și lipește-le pe o parte, astfel încât să poți vedea dintr-o privire ceea ce este stocat în ele. Fiți descriptiv cu etichetele, astfel încât să nu vă le confunzi mai târziu.

Obține suporturi pentru cabluri pentru a îndepărta dezordinea vizuală de sub birou. 

Cablurile de sub birou pot părea dezorganizate și se pot încurca ușor în jurul picioarelor. Grupează toate cablurile împreună și închide-le în interiorul unui suport pentru cabluri, astfel încât să nu fie toate pe podea. Fixează suportul cablului de perete sau sub birou, astfel încât cablurile să fie organizate.

3.Îndepărtarea dezordinii de hârtie

Sortează hârtiile într-o tavă de hârtie dacă trebuie să le păstrați pe birou. 

Tăvile de hârtie au mai multe niveluri, astfel încât să poți separa diferite tipuri de documente. Alege o tavă verticală pentru hârtie dacă nu ai mult spațiu sau o tavă orizontală dacă ai spațiu liber. Pune organizatorul lângă marginea biroului, astfel încât să poți ajunge cu ușurință pe tot parcursul zilei și să iei ceea ce ai nevoie. Etichetează fiecare nivel pentru a ști unde trebuie să așezi anumite documente. Tăvile de hârtie funcționează, de asemenea, excelent pentru a ține dosare din carton sau caiete.

Foldere cu coduri de culori, astfel încât să fie ușor de recunoscut. 

Obține dosare de fișiere în diverse culori și sortează documentele, astfel încât cele similare să aibă toate o singură culoare. De exemplu, poți pune diferite tipuri de cheltuieli în folderele roșii și formularele de venit în folderele verzi. Etichetează filele din foldere cu tipul de document din interior. Odată ce ai documentele organizate, pune-le într-un dulap într-o tavă de hârtie, astfel încât să le poți găsi cu ușurință.

De asemenea, poți atașa etichete colorate la filele folderelor de fișiere dacă nu dorești să cumperi mai multe culori.

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5