Cum sa alegi scoala de soferi? Cat de mult conteaza aceasta pentru viitorul tau?
Permisul auto nu este altceva decat o bucata de plastic roz, cu datele tale pe ea, insa care conteaza foarte mult si pentru care trebuie sa lupti din rasputeri si sa inveti niste reguli si legi cu totul noi, insa care trebuie sa devina ca un Crez pentru tine, mai ales daca planuiesti sa conduci in mod regulat.
Insa, inainte de a obtine permisul, trebuie sa faci scoala de soferi, sa citesti legislatia, sa faci sute de chestionare auto, sa completezi teste auto online pe orice dispozitiv apuci si sa fii foarte atent la orele de practica. Se intampla insa, ca multi viitori soferi sa nu fie multumiti de instructor sau de facilitatile pe care le ofera scoala de soferi. Pentru ca tu sa nu te confrunti cu asemenea situatii, inainte de a alege scoala de soferi, tine cont de anumite lucruri!
Cum sa alegi instructorul si scoala de soferi?
In ordinea importantei, instructorul este primul pe care trebuie sa il cauti. Acesta iti va deveni profesor, prieten, insa niciodata nu trebuie sa te indoiesti de sfaturile lui. Daca ai un bun prieten sau o ruda cu care te intelegi foarte bine si lucreaza in domeniu, atunci mergi pe mana lui. Daca nu, cauta recomandari din partea prietenilor care au luat de curand permisul auto si care au fost multumiti de instructor. In functie de instructor, iti alegi scoala de soferi.
Lucrurile pot sta si invers. Te duci la o scoala de soferi buna, alegi sa porti o discutie inainte cu unul sau mai multi instructori liberi si, daca simti o oarecare compatibilitate, incepi cursurile. Poti alege chiar sa participi la o sedinta de-a lui si sa iti faci o parere despre modul in care acesta lucreaza. Dupa care trebuie sa inveti si sa completezi cat de multe chestionare DRPCIV poti! Sa accesezi site-urile specializate de pe telefon, tableta, laptop, ce ai la indemana, astfel incat sa te pregatesti temeinic pentru proba teoretica si proba practica de foc ce te asteapta!
Ai grija sa alegi un instructor autorizat de Ministerul Transporturilor sa isi desfasoare activitatea, altfel poti ramane cu un gust amar. Si nu uita sa intrebi si de procentul de promovabilitate al studentilor instructorului ales, care iti va spune totul despre competentele sale profesionale, iar promovabilitatea nu ar trebui sa fie sub 70 la suta.
Nu uita sa intrebi si experienta, pentru ca anii multi de pregatire a elevilor sunt cu siguranta un mare plus, insa nu neglija si atitudinea instructorului, care trebuie sa fie profesionala, calma si adecvata cerintelor tale.
Dar nu te astepta niciodata ca instructorul sa faca toata treaba in locul tau! Trebuie sa muncesti foarte mult ca sa ai rezultate bune! Trebuie sa citesti, sa faci chestionare DRPCIV, sa faci ore suplimentare daca tu consideri ca este necesar, sa participi la cursurile scolii de soferi si sa tii cont de toate regulile de circulatie si de conduita!
Citiţi şi:
- Ai picat prima data la examen? Uite cum să iei maximum de puncte a doua oară
- Cele mai frecvente greseli la proba practica si cum faci sa le eviti
- Cea mai buna solutie pentru obtinerea permisului in Bucuresti- Scoala Buzz!
- De ce este fisa medicala obligatorie cand iti expira permisul auto?
- Sfaturi pentru soferii aflati la inceput de drum
Comentarii
Cred ca vremurile " dedemult " s-au cam dus . Ar trebui modificata legea " scolarizarii ptr permis de conducere auto " astfel incat :
1/. PARTEA TEORETICA : sa poata fi executata efectiv de cei care:
- sunt licentiati in stiinte juridica EXCLUSIV LA CURSURI DE ZI - LUNGA DURATA efectuate la stat ( NICIDECUM LA PUNE X-UL in facultati private ) , ori de fostii ofiteri de politie rutiera pensionati , care au fost scolarizati in Academia de Politie si/sau au licentza in stiinte juridice ;
- si care profesori sa aiba permis de conducere si practica in conducerea autovehiculelor cel putin 10 ani de zile ;
2/. PARTEA DE PREGATIRE PRACTICA de conducere auto , sa fie efectuata numai de catre :
- inginerii auto - CURSURI DE ZI DE LUNGA DURATA ,
- care au si practica in conducerea autovehiculelor cel putin 5 cinci ani ptr categoriile de amatori si cel putin 10 ani ptr categoriile profesioniste .
Cu exceptie, sa fie admisi
- si maistrii ori soferii profesionisti, care au cel putin liceul si care au profesat meseria de sofer profesionist dovedit cu " carte de munca " cel putin 25 de ani SI CARE SA FI CONDUS TOATE CATEGORIILE DE AUTOVEHICULE ( pentru transportul de calatori sa fi lucrat efectiv in acest domeniu ) .
NO AIA ESTE SCOALA DE SOFERI !
Si inca un amanunt , anume SA SE REITRODUCA LA EXAMENE SI PROBA DE CONDUCEREA AUTOVEHICULELOR IN POLIGON , deoarece , de groaza ca li se strica ambreiajele la masini , instructorii auto nu insista pe parcarea autovehiculelor laterala si ori gararea acestora, mersul peste obstacole, ori oprirea si pornirea acestora in/din panta ... si se bazeaza pe faptul ca dupa ce obtin candidatii permisul de cponducere auto, o sa invete ei acest lucru " pe masinile si pe banii lor " ... ( dupa cum s-a exprimat un astfel de instructor particular ) .
Adaugă comentariu nou