Amenzi de peste 4 milioane lei aplicate de comisarii de la Protecţia Consumatorilor pe parcursul acestui an

Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a verificat, în primele opt luni ale anului, 682 operatori economici de pe raza județului Bistrița-Năsăud. La un număr de 255 operatori economici nu au fost constatate nereguli, fiind întocmite procese-verbale de constatare, a declarat Stelian Dolha, comisar şef adjunct, menţionând că aceste societăţi economice pot fi date ca exemplu de bună practică. “Au fost aplicate un număr de 303 avertismente fiind oprite temporar de la comercializare produse în valoare de 8346 lei. Tot în această perioadă au fost oprite definitiv de la comercializare produse în valoare de 1.865.183 lei și s-au aplicat 346 amenzi în valoare de 4.198.200 lei”, a explicat şeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Bistriţa-Năsăud.
În temeiul OG nr. 21/1992, sancțiunile au fost aplicate operatorilor economici pentru produse sau servicii care în condiții normale pot pune în pericol viața, sănătatea sau securitatea consumatorilor (produse periculoase); produse care aveau la comercializare termenul de valabilitate/data minimă de durabilitate pentru produse nealimentare sau al datei-limită de consum pentru produse alimentare/data durabilității minimale stabilite de producător(produse expirate) şi pentru condițiile tehnice stabilite de producător pe timpul transportului, manipulării, depozitării produselor. Alte sancțiuni au fost aplicate conform Legii nr.252/2003 privind obligația operatorilor economici de a prezenta organelor de control Registrul unic de control. În temeiul Legii nr.363/2007 republicată au fost aplicate sancțiuni pentru folosirea unor practici incorecte în relațiile cu consumatorii, şi anume diferență preț raft-casă de marcat; țara de proveniență a produselor afișată la raft nu corespunde cu actele de proveniență a produselor sau pentru că existau expuse la comercializare produse aflate la promoție fără a avea produsul de referință.
În temeiul Legii 140/2021 au fost aplicate sancțiuni privind neaducerea la conformitate a produselor şi faptul că nu s-a pus la dispoziție certificatul de garanție a produselor.
Ca urmare a modificării legislației, cuantumul amenzilor s-a majorat substanțial. Prin Ordonanța nr.58/2022 au fost modificate și completate mai multe acte normative, printre care Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor. O altă noutate importantă este faptul că până acum contravenientul a avut posibilitatea de a achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, acum însă amenzile aplicate în temeiul Legii nr.363/2007 vor fi achitate în integralitate.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5