Ministrul Ecaterina Andronescu: Vin cu emoţie în Bistriţa-Năsăud, care a dat naţiei române valori absolut greu de cuantificat
Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, se află, timp de două zile, în judeţul Bistriţa-Năsăud, oficialul guvernamental având întâlniri atât cu mediul de afaceri bistriţean, cât şi cu directorii instituţiilor de învăţământ din judeţ, cu dascălii de la „Liviu Rebreanu", dar şi la Centrul de Resurse şi Referinţă în Autism „Micul Prinţ" Bistriţa, coordonat de Ana Dragu.
„Vă mărturisesc că vin în judeţul Bistriţa-Năsăud cu emoţie, numai dacă v-aş da un singur argument pentru a justifica afirmaţia mea, dacă ne gândim la Colegiul Naţional „George Coşbuc" de la Năsăud şi la faptul că a dat 21 de academicieni, nu ai cum să nu te gândeşti cu emoţie. Nu ai cum să nu te gândeşti cu emoţie la numele acestea extraordinare pe care le au liceele din judeţul Bistriţa-Năsăud şi care au dat naţiei române valori absolut greu de cuantificat. De aici derivă, în primul rând, emoţia mea", a declarat ministrul Ecaterina Andronescu, în cadrul unei conferinţe de presă.
Ministrul Educaţiei a ţinut să precizeze că judeţul Bistriţa-Năsăud „are şcoli foarte bune" care trebuie susţinute pentru a-şi creşte performanţa, dare trebuie sprijinite şi şcolile cu perfomanţe mai slabe măcar pentru a atinge nivelul minim de performanţă.
„Am discutat cu toţi directorii de şcoli din judeţ toate problemele pe care mi le-au ridicat, dar şi pe care eu le-am ridicat către responsabilii de învăţământ din judeţ. Am discutat despre inspecţii, pe care trebuie să le facă şi directorii şi inspectoratul. Centrarea pe inspecţie cred că ne-ar ajuta să creştem calitatea procesului de învăţământ. Am discutat despre nevoia de a regândi evaluarea externă pe care astăzi o face ARACIP, toată lumea s-a plâns aici de birocraţia excesivă pe care o ridică acest mod de evaluare, prin viitoarea lege va trebui să corectăm aceste lucruri", a menţionat Ecaterina Andronescu.
Ministrul a precizat că, un punct aparte al discuţiilor cu directorii de şcoli a fost şi viziunea pe care trebuie să o aibă sistemul de învăţământ despre tipul de personalitate pe care o educă. „Ar trebui să cuprindem în viitoarea lege, nu numai să îndreptăm lucrurile care nu au mers şi care au derivat din legea în vigoare, lucruri care să dea viziune sistemului de învăţământ. Ce fel de personalitate vrem să şcolim noi? O personalitate care să vrea să acumuleze informaţii şi la sfârşitul şcolii să nu ştie ce să facă cu aceste acumulări pe care le-a făcut sau o personalitate care prin acumulările care le-a făcut este capabilă să înţeleagă lumea în care îşi desfăşoară viaţa şi activitatea profesională, o personalitate care să fie capabilă la noi adaptări, pentru că eu sunt sigură că niciunul dintre cei aflaţi astăzi în şcolile noastre nu vor avea un singur job în toată viaţa", a completat Ecaterina Andronescu.
Aceasta a adăugat că-şi pune mari speranţe în discuţiile pe care le are cu cadrele didactice în judeţele ţării, pentru că schimbul de informaţii cu profesorii şi directorii pot ajuta la elaborarea unei legi mai potrivite aşteptărilor pe care le are societate de la sistemul de învăţământ.
În context, ministrul a mai spus că oamenii de afaceri din judeţ au solicitat şcolii o forţă de muncă calificată, insistând ca accentul să fie pus pe dezvoltarea şcolilor profesionale şi a şcolilor profesionale duale.
„Nu-mi doresc niciodată ca deciziile pe care ministerul le ia să fie decizii „de cabinet", din birouri, trebuie să fie decizii care au argumentaţia în ceea ce aşteaptă sistemul de la decizia ministerială", a concluzionat ministrul Ecaterina Andronescu.
Citiţi şi:
- Ecaterina Andronescu: Doamna învăţătoare poate organiza after school, dar nu cu elevii de la clasă!
- Schimbarea directorilor în şcoli, în stand-by
- Ecaterina Andronescu: Vom găsi soluţia juridică pentru reabilitarea corpului de la CN Liviu Rebreanu, un liceu de top
- Dispare,,Fondul clasei”? Ce spune ministrul Educaţiei
- Ministrul Educaţiei, în vizită la Bistriţa
Adaugă comentariu nou