Primul autobuz electric românesc, pe străzile Bistriţei. Primarul Ioan Turc: Salutăm faptul că este un brand autohton! Peste 30 de autobuze electrice vor circula în municipiu
La Bistriţa, este testat, timp de două săptămâni, un autobuz 100% electric asamblat în România. Prototipul a mai fost în probe la Oradea, Brăila, Făgăraș, astăzi, printre călători numărându-se primarul Ioan Turc, fondatorul ATP Group - Mircea Cîrţ, reprezentanţi ai municipalităţii şi ai presei.
Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, a precizat că se bucură că avem în domeniul trasnportului public şi un brand românesc. "În condiţiile în care Europa şi lumea merg spre verde, eu cred că iniţiativa celor de la ATP Bus este de aplaudat. E imperios necesar să diminuăm eliminarea gazelor cu efect de seră, iar autobuzele nepoluante sunt o soluţie pentru un mediu mai curat. Le urez celor de la ATP succes la licitaţii, pentru că ceea ce concep vine foarte bine, în contextul în care Uniunea Europeană, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), asigură finanţări pentru soluţii ecologice", a declarat primarul Ioan Turc.
Potrivit primarului Turc, pe Linia Vede din oraş vor circula 10 autobuze electrice, pentru care procedura de licitaţie a fost deja încheiată. "Pentru culoarul de mobilitate aferent râului Bistriţa, ne gândim la alte 10-15 autobuze electrice, pentru culoarul Calea Clujului-Drumul Cetăţii - str. Lucian Blaga, ne gândim să avem vehicule nepoluante. Pentru transportul special al elevilor, transport gratuit, dorim să cumpărăm fie autobuze electrice, fie mucrobuze", a adăugat edilul Bistriţei.
Ioan Turc a menţionat că serviciul public de transport persoane funcţionează bine, că mai este loc de îmbunătăţiri, dar, din punctul său de vedere, nu se impune ca un astfel de serviciu să fie preluat de administraţia municipală.
Fondatorul ATP Group, Mircea Cîrţ, a mulţumit autorităţilor locale pentru oportunitatea de a testa acest autobuz electric şi la Bistriţa. "Pentru mine, e o mare bucurie, pentru că avem parteneri, aici, în Bistriţa, firme pe care ne bazăm la producerea unor componente necesare pentru construcţia autobuzelor şi a camioanelor. Nu e greşit dacă dau numele Comelf", a declarat Mircea Cîrţ. Pe viitor, piese de la Comelf vor fi încorportae în autobuzele electrice aler ATP.
Prototipul are o capacitate de 83 de locuri (25 locuri pe scaune) şi o lungime de 12,8 m. Este un autobuz pretabil transporturilor urbane, cu o autonomie de minimum 200 km, care poate fi extinsă până la 360 km. Preţul variază în funcţie de capacităţi, pornind de la 375.000 euro.
Compania îşi doreşte să deschidă o nouă industrie în România, prin prezenţa acestor autobuze electrice pe străzile din România.
***
Experiența ATP Group, deschiderea spre inovație și dezvoltare, o foarte bună înțelegere a fenomenului de globalizare cu toate beneficiile, oportunitățile dar și provocările acestuia, nu în ultimul rând nevoia de sustenabilitate pentru produsele viitorului: toate acestea au condus spre apariția ATP Bus ca soluție alternativă în procesul de modernizare a transportului public urban.
Autobuzul electric este un produs competitiv, adaptabil cerințelor locale de transport urban.
Se remarcă:
1. Configurație optimă:
– autonomie de 200 km ce poate fi extinsă până la 360 km
– capacitate de până la 95 de locuri
2. Costuri reduse de mentenanță
3. Furnizori consacrați pentru componentele de bază
4. Omologare EuropeanăE
Citiţi şi:
- Transport public, cu autobuze electrice, între Bistrița și Livezile!
- Primele autobuze electrice au ajuns la Beclean!
- Săptămâna viitoare, la Bistriţa ajunge primul autobuz electric! Încep lucrările la Linia Verde
- Construcția Depoului avansează la Beclean, iar garajele pentru cele opt autobuze electrice se conturează!
- Reabilitări de străzi, autobuze electrice, piste de biciclete în etapa a II-a a dezvoltării mobilității urbane în orașul Beclean!
Adaugă comentariu nou