Prof. înv. primar Ana-Maria Baba: Concursurile și olimpiadele trebuie să reprezinte consecința pasiunii lor pentru matematică și nu un scop în sine!
Elevii care doresc să exceleze în domeniul matematicii și care au capacitatea de a fi perseverenți și ambițioși în urmărirea unui obiectiv de învățare pe termen lung, au ocazia să participe săptămânal la cursurile grupei de excelență pentru clasa a IV-a. Pentru a atinge performanțe și a primi un impuls de a se autodepăși, e nevoie de un context în care acești copii talentați să întâlnească alți elevi cu preocupări similare, dar și profesori competenți și pasionați, care să-i stimuleze și să determine un cadru în care își pot atinge adevăratul potențial.
Implicarea noastră, a profesorilor, ca lectori în cadrul CJEx BN, pornește de la pasiunea pentru matematică și pentru educație, din dorința de a răspunde nevoilor de cunoaștere și de înțelegere ale copiilor. Chiar dacă elevii pe care îi pregătim sunt la vârste fragede, îi susținem să prindă gustul adevăratei matematici. Formăm o echipă cu aceștia în parcurgerea drumului pe care îl străbate un copil de la gândirea concretă la raționamentul abstract, prin probleme atent alese și structurate, ce surprind naturalețea metodelor aritmetice și trecerea spre gândirea algebrizată, la care vor apela în gimnaziu.
Prin antrenamentul lor constant și prin provocările pe care le lansăm în rezolvarea problemelor variate și interesante, încercăm să menținem interesul elevilor în zona de competiție. Succesul la olimpiade și competiții nu este doar un rezultat de moment, este consecința unei perioade de muncă, pregătire, renunțări. Un efort pe termen lung, consecvent, de nivel ridicat, duce la formarea unor caractere puternice. Câștigul nu este doar o medalie sau un premiu, ci este atitudinea față de un obiectiv greu de atins, iar această atitudine determină succesul pe termen lung.
Ținem cont, totodată, de vârsta acestor elevi în ceea ce privește obținerea performanței. Suntem conțienți că e necesară o pregătire nu doar la nivelul cunoștințelor, ci este importantă și componenta psihologică. Concursurile și olimpiadele trebuie să reprezinte consecința pasiunii lor pentru matematică și nu un scop în sine. Astfel, dorim să dezvoltăm o atitudine sănătoasă în privința competițiilor la care elevii participă. Stările prin care trece un elev înainte, dar și în timpul unui concurs îl învață lecții importante pentru viitor. Atât succesul, cât și eșecul pun bazele viitorului adult, oferindu-i modele de comportament pentru alte contexte viitoare.
În acest fel, urmărim ca personalitatea copiilor să se dezvolte armonios și echilibrat, să creștem încrederea în propriile capacități, stima de sine, dar, tototdată, să-i stimulăm să fie perseverenți, să se ambiționeze și să-și urmărească scopul în continuare, chiar și atunci când nu reușesc să obțină rezultatul dorit.
Citiţi şi:
- Suzana Deac: Trebuie să fim perseverenți în a-i învăța pe copii să fie perseverenți!
- Alexandra Balatici, CN "Liviu Rebreanu": Centrul de Excelență a deschis, pentru mine, porți noi!
- Emoţii şi bucurie la debut de an şcolar, la prestigiosul Colegiu Naţional George Coşbuc din Năsăud
- Alexandra Pop modelul elevului emerit
- Marius Vârtic, candidatul Partidului Național Țărănesc Maniu Mihalache pentru Primăria Bistrița, propune șase direcții de dezvoltare a municipiului
Adaugă comentariu nou