Licitaţia pentru drumuri, la loc comanda!

Regii asfaltului nu se înghesuie pe drumurile din Bistriţa-Năsăud

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a anunţat că licitaţia pentru serviciile de proiectare şi execuţie a drumurilor comunale şi judeţene din Bistriţa-Năsăud, incluse în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, va fi reluată. Şi asta în contextul în care pentru obiectivele de investiţii din judeţul nostru, puse la pachet cu cele din Maramureş, nu a fost depusă nicio ofertă.

“Pentru obiectivele de investiţii din judeţele: Tulcea, Constanţa, Caraş Severin, Mehedinţi, Cluj, Alba, Mureş, Harghita, Bistriţa-Năsăud şi Maramureş, procedura de achiziţie publică a lucrărilor de proiectare şi execuţie va fi relansată”, susţin reprezentanţii ministerului, într-un comunicat de presă.

Potrivit informaţiilor din anunţul publicat pe SEAP, valoarea estimată, pentru lucrările de infrastructură din ambele judeţe, este de 580,600,806.46 lei, fără TVA. Pentru Bistriţa-Năsaud, se estimează că valoarea contractului este de 311.280.645 lei, fără TVA. Investiţiile derulate prin Planul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii vor fi finanţate de la bugetul de stat, prin credite stabilite conform O.U.G. 105/2010.

Termenul limită pentru primirea cererilor de participare a fost de 8 iulie 2011, iar ofertele trebuiau deschise în 26 iulie. Numai că nu a prea fost ce deschide… Contractul ar fi trebuit să se deruleze în perioada 16 august 2011 - 31 decembrie 2019. Adică, durata prevăzută pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor solicitate este de trei ani, iar perioada de rambursare a creditului sau plata lucrărilor se va face în maximum şapte ani, dar nu mai târziu de 2020.

Pentru a putea participa la licitaţie, firmele trebuie să aibă o cifră de afaceri medie globală, pe ultimii trei ani (2008, 2009, 2010), de minimum 490.000.000 lei. Adică trebuie să fie o companie MARE. Numai garanţia de participare este de 5,7 milioane lei. Condiţiile tehnice impun personal de specialitate, dar şi dotări pe măsura lucrărilor, de la staţii de mixturi asfaltice de minim 450 tone/oră cumulate, staţii de betoane, autogredere, repartizatoare de asfalt, până 60 de autobasculante, 10 excavatoare, patru buldozere, 10 motocompresoare, şase motopompe, două freze de asfalt sau două laboratoare autorizate gradul 2.

Numai o firmă - regină a asfaltului, foarte serioasă şi cu bani mulţi, mulţi încât să poată aştepta deconturile, putea să se înscrie la licitaţie.

De altfel, ministerul de resort a reuşit, până în prezent, să atribuie doar un singur contract de proiectare şi execuţie lucrări în cadrul proiectului prioritar „10.000 de km de drumuri judeţene şi de interes local”, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii. Pachetul de lucrări (proiectare şi execuţie) aferente judeţelor Suceava şi Botoşani a fost atribuit asocierii S.C Tehnostrade SRL/S.C Spedition U.M.B S.R.L la preţul de 551.988.671 lei fără TVA. Ambele firme aparţin omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, de care cunoscătorii, cu siguranţă, au auzit.

Revenind la gropile noastre, cei 127 de kilometri care ar fi putut fi asfaltaţi, cu peste 94 milioane euro, reprezintă şapte tronsoane de drumuri judeţene şi 11 de drumuri comunale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5