La iniţiativa eurodeputatului Csibi Mogor,

România dă tonul în publicitatea alimentelor destinate copiilor

Codul etic privind publicitatea produselor alimentare destinate copiilor are şanse mari să fie adoptat, asta după reprezentanţii industriei alimentare din UE şi cei ai Federaţiei Mondiale a Advertiserilor au apreciat pozitiv prevederile viitorului document. O întâlnire similară a fost programată şi cu reprezentanţii industriei alimentare româneşti, iniţiativa lansată de europarlamentarul liberal Magor Csibi propunându-şi să protejeze copii sub 12 ani de practicile de publicitate înşelătoare.

"Majoritatea companiilor producătoare de alimente au apreciat această iniţiativă şi am convenit să lucrăm împreună pentru crearea unui cod etic, unanim acceptat la nivelul întregii Uniuni. Acordul este un pas înainte, prin care se garantează valabilitatea şi aplicarea codul etic pe termen lung", declară europarlamentarul Magor Csibi. „Odată cu adoptarea în România a noului sistem de etichetare (CZE - cantitate zilnică estimată) am arătat că putem să fim la fel de inovativi ca şi ceilalţi actori europeni.

Cred că liderii industriei româneşti sunt pregătiţi să gândească la fel de progresist şi să accepte Codul etic. Am fi primul stat membru care adoptă o reglementare de acest gen. Cu alte cuvinte noi am da tonul în Europa!", transmite vicepreşedintele Comisiei de Mediu, Sănătate Publică şi Siguranţă Alimentară din Parlamentul European.

Codul edic redactat împreună cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor reprezintă o reacţie la creşterea gradului de obezitate în rândul copiilor, la nivelul UE existând aproximativ 22 de milioane de copii supraponderali, dintre aceştia 5 milioane fiind obezi.

Europarlamentarul Csibi Magor şi-a asumat ca prin iniţiativele sale să reprezinte şi judeţul Bistriţa-Năsăud, la sediul PNL funcţionând şi cabinetul său parlamentar, coordonat de liderul TNL BN Dan Costin.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5