“Sărbătoare pentru minte, inimă și literatură” la micii CNAM-iști

Sub deviza ”Mândru că sunt CNAM-ist’’, elevii clasei a III-a A au marcat ediția a treia a proiectului „Sărbătoare pentru minte, inimă și literatură”, prin care sărbătorim aniversarea patronului spiritual al Colegiului nostru, poetul Andrei Mureșanu. Ziua de 16 noiembrie a debutat sub acordurile Imnului Național al României, de data aceasta nu doar intonat de elevi, așa cum obișnuim în fiecare dimineață de luni, ci răsunător, în boxe. După ascultarea Imnului, elevii au vizionat un material PPT cuprinzând date despre activitatea marelui poet, profesor, gazetar și revoluționar român.
Și pentru că în orar aveam oră de limba și literatura română, micii învățăcei s-au grupat în funcție de tipul de inteligență predominant și au purces la treabă. Scriitorii au compus un cvintet pornind de la cuvântul-cheie ”Andrei Mureșanu și i-au adresat poetului o scurtă scrisoare, prin care i-au mulțumit pentru tot ce ne-a lăsat moștenire. “Mate despre Andrei Mureșanu” a fost sarcina Matematicienilor, care au asociat unele numere sau date cu evenimente importante din viața poetului. Jurnaliștii au stat de vorbă revoluționarul Andrei Mureșanu, iar la final au prezentat concluziile interviului realizat. Artiștii au realizat portretul si casa poetului prin tehnici diferite: tangrame, origami, colaj și au exprimat, prin mimică si gesture, stările sufletești prin care a trecut revoluționarul de la 1848 (moment de pantomimă). Desenatorii s-au întrecut în a reda cât mai fidel chipul și Casa Memoriala a marii personalități, precum și portretul revoluționarului de la 1848. Filosofii au desenat câteva elemente pe chipul poetului, pentru a reda starea lui sufletească ; au vorbit despre sentimentele care i-au cuprins citind textul informativ despre viața si activitatea poetului și au scris în jurnal “ Dacă aș fi Andrei Muresanu…”. Cercetătorii au descris locul unde este plasată casa memorială, stilul arhitectural și curtea cu grădină, iar Cântăreții au pus în scenă pun jocul mimat „De-a revolutionarii”, au compus o altă melodie pentru versurile create de poet și au asociat glasul mulțimii revoluționare cu un instrument muzical.
A fost o activitate reușită, elevii și-au îmbogățățit cunoștințele despre Andrei Mureșanu într-o manieră plăcută și accesibilă, au conștientizat încă o dată că a fi elev CNAM-ist este o mândrie și o onoare.
Ar fi ideal ca la sfârșitul fiecărei zile de școală, în locul remărcilor de genul “este greu”, “nu-mi place la școală”, “mă enervează”, să auzim “a fost super azi”, “păcat că s-a terminat ora” etc. . Auziindu-i în pauză: “ Doamna, ne mai jucăm de-a revoluționarii?”, am trăit satisfacția muncii bine realizate Zâmbetele elevilor privindu-și posterele realizate mi-au confirmat încă o dată că educația n-ar trebui să doară, să producă suferință, ci să placă, să atragă, să formeze elevi creativi și motivați. Să nu uităm că învățătura înseamnă atitudine, iar o atitudine pozitivă față de învățare asigură reușita elevilor. Noi trebuie să găsim diferite forme de organizare a activității școlare și extrașcolare, ajutându-i pe copii să-și găsească modul de învățare care li se potrivește.
Prof.înv. primar, Voica Alina
Colegiul Național “Andrei Mureșanu”, Bistrița

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5