Trei elevi din Salva, la şcoală în Italia
În perioada 6 -10 mai 2019, Școala Profesională “Tiberiu Morariu” Salva a fost implicată într-un nou eveniment de formare din cadrul Proiectului Multilateral Erasmus + “Act Green- Să acționăm verde “Nr:2018-1-FI01-KA229-047262_4, întâlnirea de proiect s-a desfășurat la Istituto Compresivo Statale Gambetolla, Italia. La schimbul pe termen scurt de grupuri de elevi au participat un cadru didactic însoţitor: prof. Găzdac Vasilica însoţind trei elevi de la ciclul primar: Găzdac Robert, Cleja Beatriz şi Pinca Denisa. Alături de reprezentantanţii școlii din Salva, la această întâlnire, au fostprezenți 31 de elevi şi profesori de la şcolile partenere din Finlanda (Huutijarven Koulu, Kangasala-coordonatorul proiectului), ( Nokia-Vihola School), Portugalia (Agrupamento de Escolas de Vialonga) și Grecia (Dimotiko Scholeio Plateos Imathias).
Având în vedere tema proiectului, activităţile desfăşurate în cadrul acestei săptamâni au avut ca principal abordare, tema protecţiei mediului acvatic şi a utilizării sustenabile a resurselor. Astfel, elevii au fost implicaţi în workshopuri mixte, având ca principal scop reciclarea metalelor, acţiuni de igienizare a oraşului Gambetollasi Cervia, producerea de obiecte artizanale (prosoape, feţe de masă, perne) folosind ştanţarea cu oxid de fier, vizite tematice pe litoralul Mării Adriatice pentru identificarea factorilor poluanţi ai mediului marin. De asemenea, profesorii participanţi au avut ocazia de a asista la diferite ore de curs de la şcoala din Gambetolla pentru a face schimb de bune practice şi au primit seturi de manual pentru identificarea conţinuturilor commune, în special la ştiinţe, geografie şi istorie. Important de menţionat este faptul că majoritatea activităţilor desfăşurate în cadrul acestei săptămâni au fost în aer liber (vizite tematice la Ocenariul Catollica, Plaja Rimini, Plaja Cesenatico şi Salinele marine de la Cervia). Atât elevii, cât şi profesorii au avut parte de lecţii integrate cu conţinuturi ştiinţifice din diverse discipline în care au putut aprofunda ecosistemul marin şi impactul pescuitului excesiv sau al turismului în diferite zone de litoral.
S-au organizat şi ateliere tematice cu profesorii în care a fost prezentat calendarul proiectului 2019 în forma tiparită de către echipa portugheză, prezentarea de către echipa română a unei lecţii integrate cu tema Berzei albe, prezentarea proiectului lecţiei Barza în limba engleză, planificarea activităţilor din luna mai, iunie şi septembrie, constituirea echipelor mixte profesori parteneri-profesori finlandezi pentru derularea unor lecţii comune integrate, încărcarea informaţiilor din primul an de proiect în Mobility Tool, întocmirea raportului intermediar de către echipa finlandeză, datele calendaristice ale viitorului schimb de grupuri de elevi din Nokia, Finlanda din octombrie 2019. Echipa română a prezentat activităţile derulate în cadrul şcolii în cadrul proiectului până în acest moment, elevii noştri au prezentat în limba englezăproiectul ”Mica grădină“ şi au fost distribuite partenerilor materialul didactic: puzzle cu logo-ul proiectului în forma tiparită şi digitală. Astfel, încurăjam echipele partenere să familiarizeze elevii cu numele şi logo-ul proiectului în cadrul activităţilor de învăţare la clasă. Echipa italiană a colaborat cu presa locală. Astfel, în cursul întâlnirii de învăţare am fost intervievaţi de un jurnalist local şi au apărut în presa locală mai multe articole care prezentau activităţile întâlnirii de proiect detaliat.
Echipele de proiect au participat şi la vizite istorice la Biserica Sf. Apolinaire din Ravenasi, la vechiul golf roman din Ravenasi Catedrala Rimini, Podul Tiberiusi Poarta romana de pe vechea Via Emilia. Astfel, elevii şi profesorii au înţeles contribuţia ecosistemelor marine în creşterea şi dezvoltarea imperiilor antichităţii, dar şi a evenimentelor economice, politice şi militare din timpul evului mediu şi modernităţii.
Implicarea la proiectele Erasmus+ ale elevilor din ciclul primar are un impact considerabil asupra procesului de dezvoltare pentru că sunt expuşi la medii de învăţare diferite faţă de cele din cadrul învăţării formale şi toate aceste experienţe non-formale şi informale au fost înregistrate prin testimonialele scrise în jurnalele de călătorie. Profesorii participanţi şi-au completat cunoştiinţele lingvistice engleze şi italiene, dar şi cele ştiinţifice, ieşind din rutina zilnică prin adoptarea de bune practici Erasmus+ pe care le vor folosi în munca la clasă.
Au fost prezentate mijloacele de vizibilitate şi diseminare ale proiectului pe pagina de Facebook, pagina de blog şi pagina de Twinspace. Toate produsele proiectului realizate până în acest moment se pot consulta sau descărca ca resurse deschise din pagina de Twinspace, pagina de Facebook sau pagina de web-site a proiectului pe care le găsiţi aici:
https://twinspace.etwinning.net/72509/home
https://erasmusactgreen.blogspot.com/
https://www.facebook.com/groups/290262635118491/
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului.Toate informaţiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.
Citiţi şi:
- Destinațiile exotice- punctul de relansare al turismului în 2020
- 20 curiozități despre apa minerală
- Urmează să îi cumperi cadou unei femei din viața ta? Nu pleca la cumpărături fără să citești LISTA cu SFATURI
- Cele mai populare jocuri de păcănele: Top 10 sloturi online
- O mănăstire din judeţ va deschide un centru pentru copii orfani
Adaugă comentariu nou