Camelia Tabără: Este o competiţie între primari, care să aibă o şcoală mai frumoasă. La nivel de judeţ scădem ca număr de clase

Rep.: - Şi a sunat clopoţelul. De câţi elevi a fost auzit clinchetul clopoţelului în judeţul Bistriţa-Năsăud.

         Camelia Tabără: - În jur de 45.000 copii. În fiecare an scădem uşor, demografia a scăzut şi la nivel de ţară, şi la nivel de judeţ scădem ca număr de clase. Mesajul nostru este: dacă tot e să rămânem mai puţini, să fim din ce în ce mai buni!  

                   Rep.: - Manualele sunt pe masă?

         Camelia Tabără: - Manualele sunt pe masă, mai puţin cele de clasa a VII-a, dar nici aici nu lipsesc toate titlurile, o parte deja au început să vină. Sunt copii care au început clasa pregătitoare şi care, practic, au altă programă, şi atunci nu este vorba de retipăriri ci de tipăriri. La fiecare generaţie, mai ales la nivelul clasei a V-a, a fost o mare competiţie între edituri vizavi de manualele câştigătoare, de contestaţii iar acest lucru întârzie foarte mult distribuirea manualelor dar, faţă de alţi ani, au venit câteva titluri. Avem promisiunea că până la jumătatea lunii octombrie le vom avea pe toate.

         Rep.: - Încet-încet se reglementează şi situaţia manualelor. Anual, vedem foarte multe titluri, cu multe edituri. Ce se întâmplă?

         Camelia Tabără: - Din punctul meu de vedere, cumva, este o falsă problemă pentru că manualul, aşa cum am spus, nu este esenţa. Dacă altădată era singura sursă de documentare pentru un copil care vroia să înveţe şi vroia să aprofundeze ceea ce i s-a transmis la clasă, acum toate manualele se găsesc şi în format digital. Mergem în toate cătunele şi vedem că există telefoane, în toate şcolile avem internet şi acces la nenumărate resurse, dai un clic şi vezi cum se predă la Oxford. Din punctul meu de vedere, se face mult prea mult caz pe această temă. Chiar şi atunci când au început aceşti copii clasa a V-a a fost un capăt de lume că nu au manuale dar, mergând în şcoală, am constatat că profesorii nu avem nicio problemă în acest sens. Dar, toate temele din învăţământ, din păcate, sunt exagerate. În acest moment avem raportate 32 de şcoli care nu au autorizaţia ISU. Anul trecut, pe vremea aceasta erau 80. Se vede că s-au redus simţitor. Pot să spun că toate autorităţile fac demersuri în acest sens. La nivelul judeţului Bistriţa-Năsăud aş putea spune chiar că este o competiţie între primari, care să aibă o şcoală mai frumoasă şi cu toate problemele rezolvate. Avem multe spaţii şi şcoli minunate. Foarte multe şcoli au proiecte europene şi vin colegii de la şcolile din alte ţări şi sunt plăcut impresionat de condiţiile bune pe care le au copiii noştri. Sperăm, în continuare, să se rezolve chiar toate problemele. Toatele în curta mai avem în 15 structuri, iar aici informaţiile sunt extrem de diferit date. Noi avem şcoli cu personalitate juridică, fiecare şcoală poate avea mai multe structuri şi mai multe clădiri. În acest moment avem 15 corpuri de clădire, nu 15 şcoli. Două dintre ele urmează să se închidă, sunt în ultimul an de funcţionare, şapte dintre ele sunt în case particulare, iar celelalte sunt în procese de reabilitare şi restructurare. La Slătiniţa se rezolvă problema. Aici se mediatizează foarte mult această problemă pentru că e mediu urban şi este de neacceptat. De la Slătiniţa, clasele primare au venit la Gimnazială 4, pentru că intraseră în simultan. Nu este normal, la nivel de urban să ai simultan, astfel că copiii au transport şi vin la Gimnazială 4.

         Rep.: - Îmi amintesc că atunci când primeam cărţile – nu avem internet – mai că le pupam. Acasă, luam fiecare carte în parte şi mă uitam prin ele. Nu ştiu dacă copiii din ziua de azi îşi mai răsfoiesc cărţile, de curiozitate, când ajung cu ele acasă. Mie îmi erau tare dragi. Dar, poate, erau alte vremuri. Pentru mine, şcoala a fost fascinanta lume a cărţilor. 

         Camelia Tabără: - Da, erau alte vremuri, erau puţine cărţi, puţine manuale, cumva erau singura sursă de informaţie, dar acum nu mai este vorba de aşa ceva, mai ales de când au apărut şi manualele alternative. Profesorii au mai multe manuale la dispoziţie, o lecţie o faci dintr-o zonă, cealaltă de dincolo, adaptezi în funcţie de clasă şi predai programa.

        

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]