Elevi și profesori de la Colegiul Național ,,Petru Rareș” Beclean, într-o nouă experiență de învățare prin proiecte Erasmus+
Un grup de elevi și profesori ai Colegiului Național „Petru Rareș” Beclean au participat, în perioada 13-17 decembrie 2021, la a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, EUtourism (număr de referință proiect: 2019-1-ES01-KA229-064134_2), desfășurat între 1octombrie 2019 și 31 mai 2022. De-a lungul acestei perioade vor fi organizate cinci schimburi pe termen scurt ale grupurilor de elevi însoțiți de cadre didactice în Turcia, Italia, Croația, Spania. Școala noastră va găzdui partenerii de proiect în perioada 28 martie - 1 aprilie 2022.
Școala coordonatoare a proiectului este IES PÉREZ GALDÓS (Spania), aceasta fiind și gazda celei de a doua mobilități. Școlile partenere sunt: Akcakoca Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turcia), ISIS VALDARNO (Italia), Srednja skola Hrvatski kralj Zvonimir Krk (Croația), Sule Muzaffer Buyuk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turcia) și Colegiul Național Petru Rareș Beclean (România). Acest proiect se adresează elevilor de liceu, cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani. Ca produs final, se dorește realizarea unui „Survival English kit for tourist guides and animators” (o colecție de resurse educaționale non-formale, incluzând metode de lucru propuse și testate în timpul activităților naționale și internaționale, videoclipuri, reviste, tutoriale etc., toate școlile partenere contribuind cu materiale, lecții deschise și alte resurse didactice). Deoarece proiectul este înregistrat și pe platforma eTwinning, colecția va fi disponibilă atât pe Twinspace-ul proiectului, cât și în format printat.
Doamnele profesoare Diana Zinveliu și Liana Pașca au însoțit cei patru elevi ai Colegiului, care au reprezentat România în cadrul acestei mobilități: Alexandra Mariașiu, Szidonia Schneider, Sonia Zăgrean și Artur Zsigmond. Timp de cinci zile, aceștia s-au bucurat de o inedită experiență de învățare, care a împletit socializarea, intercunoașterea, organizarea unor workshop-uri, prezentarea școlii gazdă, sporturi acvatice specifice zonei, vizitarea multor obiective turistice. Fiecare zi începea cu activități și jocuri în care elevii erau împărțiți în grupe compuse din reprezentanți ai fiecărei țări participante, ceea ce a constituit un foarte bun prilej pentru elevii români de a interacționa cu elevii străini, de a lega prietenii, dar și de a-și face cunoscută cultura propriei țări.
După cuvântul de bun-venit din partea directorului instituției coordonatoare, a urmat o prezentare a școlii, realizată de către elevii implicați în proiect. Ziua a continuat cu o serie de activități foarte dinamice, de tip ice breakers, organizate și coordonate de elevii care fac parte din trupa de teatru a școlii. Având în vedere tema proiectului, după-amiaza primei zile a fost dedicată vizitării câtorva obiective turistice din Las Palmas: Casa Memorială Cristofor Columb, Catedrala Sfânta Ana și centrul vechi al orașului, Vegueta.
În următoarele zile, activitățile desfășurate au vizat, pe lângă cunoașterea reciprocă a participanților, o cât mai bună prezentare a specificului insulei Gran Canaria, cu tot ceea ce presupune acesta: cultură, istorie, tradiții, turism, sistem de învățământ, mâncăruri tradiționale. Iată câteva dintre obiectivele turistice pe care, cu siguranță, cei prezenți nu le vor uita: Muzeul și Parcul Arheologic Cueva Pintada, Farul și Rezervația Naturală Dunele din Maspalomas, Muzeul din localitatea Arucas. Inedite, pentru majoritatea celor prezenți, au fost activitățile sportive desfășurate pe plajă, dar mai ales cursul de surf, sport care este foarte practicat în zonă, având în vedere faptul că insula este înconjurată de Oceanul Atlantic. Ultima zi petrecută împreună a fost cu adevărat memorabilă și emoționantă, activitățile desfășurându-se în cadrul școlii IES PÉREZ GALDÓS din Las Palmas de Gran Canaria. Gazdele au pregătit pentru fiecare echipă o imensă machetă cu elemente reprezentative ale țărilor participante, pe care cei prezenți au scris gânduri de final și impresii cu care au rămas după această minunată experiență. Nu a lipsit muzica specifică fiecărei țări, astfel că, în cele din urmă, s-a creat un adevărat Festival al bucuriei, în ton cu tema acestei mobilități: ,,Sporturi acvatice și festivaluri”.
Experiența de la începutul lunii decembrie, prilejuită de această mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, EUtourism, s-a dovedit a fi nu doar o poartă deschisă spre interculturalitate, valori comune, cunoaștere, ci și o ocazie, de a conștientiza faptul că, învățarea are loc nu doar în clasă, ci și în afara granițelor școlii.
Prof. Liana Pașca
Colegiul Național ,,Petru Rareș” Beclean
Citiţi şi:
- Elevi şi profesori din Spania, Croaţia, Italia şi Turcia au descoperit Becleanul printr-un proiect ERASMUS
- Elevii şi profesorii de la Colegiul Național „Petru Rareș” Beclean, schimburi de experienţă în Croația, Italia, Spania și Turcia
- Elevi și profesori ai Colegiului Național "Petru Rareș "Beclean în mobilitate în Turcia printr-un proiect de parteneriat internațional Erasmus+
- Elevi și profesori de la Liceul Economic Năsăud, în vizită de lucru în Turcia
- Mobilitate în cadrul proiectului UNESCO Heritage. Echipa de la “Liviu Rebreanu”, la Istanbul
Adaugă comentariu nou