Povestea constructorului de drumuri şi poduri de la Dimex 2000 Company
Ori de câte ori mă întorc la Parva, mă răscolesc amintirile anilor petrecuţi aici ca dascăl şi îmi stăruie-n minte chipul unor copii care şi-au conturat destinul prin propriile lor eforturi.
Despre unul dintre foştii mei elevi din această localitate, Ioan Scurtu, mi-am amintit în momentul când primarul din Parva, Ioan Strugari m-a invitat să urc pe Dealul Vinului, un loc mirific, situat la 1000 de metri altitudine, de unde se poate admira panorama acestui colţ de rai creat de Dumnezeu pe pământ. Îl ştiam ca-n palmă, încă de pe vremea când, împreună cu alţi colegi ,,colindam’’ pe la casele celor aflaţi aici să aducem copiii la şcoală. Era un drum lung şi prăpăstios, care îi punea în dificultate chiar şi pe adulţi, când coborau în centrul satului. Sania trasă de cai era singurul mijloc de transport folosit de gospodari, atât iarna cât şi vara. Acum se poate urca cu maşina până sus pe platoul unde cândva se afla şcoala primară. Nu-mi venea să cred ce frumuseţe mi se derula în faţa ochilor, chiar dacă serpentinele şi uneori urcuşul abrupt mi-au creat multe emoţii.
E drum asfaltat de vreo trei ani şi ceva, chiar de Ioan Scurtu, unul dintre fiii satului, astăzi patronul firmei SC DIMEX 2000 COMPANY SRL. ,,N-am crezut că voi putea realiza acest proiect, din cauza terenului greu accesibil, dar printr-un efort deosebit şi cu sprijinul specialiştilor din companie, am croit o cale nouă pentru consătenii mei, ca să ajungă mai uşor acolo unde cerul este mai aproape de sufletul lor’’, spune el într-un interviu realizat de presa locală. Cuvinte de laudă îi sunt adresate la inaugurarea acestui tronson şi de către Preşedintele Consiliului judeţean Bistriţa-Năsăud, domnul Emil Radu Moldovan, care spunea printre altele: ,,Este cel mai spectaculos drum comunal din Bistriţa –Năsăud. Cred că după Transfăgărăşan şi Transalpina, Parva va deveni o altă atracţie turistică. Cele 30 de familii care stau dincolo de deal îşi văd un vis împlinit. Nu ştiu dacă au avut curajul să viseze vreodată la o asemenea investiţie’’.
Firma lui Ioan Scurtu a asfaltat şi drumul de pe Valea Paltinului, Brădăţel, Valea Vinului, Poderei, precum şi alte străzi comunale, care însumează zeci de kilometri. Tot sub tutela acestei companii se află în plină desfăsurare proiectul construirii a 6 poduri peste râul Rebra. Toate le-a făcut şi le face pentru că rădăcinile sale sunt adânc înfipte în geografia acestei localităţi, dar şi pentru orgoliul său de părvean. Atât primarul cât şi liderul judeţean s-au arătat mulţumiţi de calitatea lucrărilor, precizând că DIMEX COMPANY poate concura cu orice firmă de tradiţie în construcţia de infrastructură rutieră. Pe agenda lucrărilor sale sunt înşirate zeci de localităţi care se bucură de binefacerile acestui simbol al civilizaţiei. Este admirabil drumul care duce la staţiunea Colibiţa, dar şi cel de la Strâmba, care leagă Valea Bârgaelor cu Ilva Mică, o adevărată bijuterie rutieră prin arhitectură şi frumuseţe peisagistică. Imaginea companiei lui Ioan Scurtu nu se rezumă numai la ceea ce a făcut pe plan judeţean, ci s-a extins în toată ţara. Datorită prestigiului şi a experienţei acumulate de-a lungul anilor a câştigat licitaţiile pentru modernizarea unor şosele din judeţul Mureş, Sălaj, Suceava, Maramureş, Braşov, Caraş-Severin şi altele, lucrări care au fost executate ori sunt în curs de execuţie. A avut solicitări de a merge în asociere pentru construcţia unor autostrăzi în câteva ţări din Africa. A rămas însă acasă pentru a construi cât mai mult în România.
Dar cine este Ioan Scurtu, considerat ,,cel mai mare asfaltator din judeţ “ sau unul dintre cei ,,grei între grei“ din lumea constructorilor ? S-a născut în comuna Parva, unde şi-a petrecut copilăria, dar s-a stabilit la Rebra, unde îşi are familia. Mai întâi a practicat meseria de strungar la IFET şi după 1990 a pornit o afacere de familie cu reparaţii de utilaje de exploatare forestieră, lucrând în paralel şi în domeniul construcţiilor. La început a executat lucrări mai uşoare, precum acoperişuri de clădiri, modernizări de şcoli, etc. Odată cu trecerea timpului, au crescut şi copiii lui, trei băieţi şi o fată care erau studenţi la diferite facultăţi şi îi aştepta să primească sprijinul lor, pentru a-şi dezvota afacerea. Cel mai mare dintre băieţi, Nuţu, încă de pe vremea cînd era student la Facultatea de Construcţii îi sugerează ideea de a ieşi din afacerea cu lemnul şi să intre în cea a construcţiilor de drumuri, ceea ce s-a şi întâmplat în anul 2000, când s-a cumpărat o staţie de betoane şi apoi una pentru asfalt. Daniel, al doilea băiat devine inginer de drumuri, Macedon este şi el inginer şi se ocupă de proiectare şi producţie, iar Neluţa ocupă funcţia de contabilă. Fiecare îşi are sectorul lui de activitate şi pentru responsabilitatea şi competenţa de care dau dovadă, părinţii lor sunt foarte mândri.
Astăzi, DIMEX 2000 COMPANY se află în topul celor mai bune firme din acest domeniu, cu peste 220 de salariaţi, între care foarte mulţi tineri. Pentru rezultatele sale remarcabile şi calitatea lucrărilor executate, în decembrie 2019, Ioan Scurtu a primit Titlul de Cetăţean de Onoare al oraşului Bistriţa, titlu care îi va da un şi mai mare impuls în activitatea sa. Cu acest prilej, îmi exprim şi eu bucuria pentru succesele fostului meu discipol, urându-i sănătate şi multe drumuri asfaltate în viitor.
Citiţi şi:
- Destinațiile exotice- punctul de relansare al turismului în 2020
- 20 curiozități despre apa minerală
- Urmează să îi cumperi cadou unei femei din viața ta? Nu pleca la cumpărături fără să citești LISTA cu SFATURI
- Cele mai populare jocuri de păcănele: Top 10 sloturi online
- O mănăstire din judeţ va deschide un centru pentru copii orfani
Adaugă comentariu nou