Drumul Poarta Transilvaniei: Lotul 5, Măgura Ilvei-Lunca Ilvei, în procedură de licitaţie!
Lucrările de modernizare a DJ 172 D, drumul Poarta Transilvaniei, Lotul 5, Măgura Ilvei-Ilva Mare-Lunca Ilvei, sunt finanţate prin etapa a doua a Programului Naţional de Dezvoltare Locală, derulat de Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene. Valoarea proiectului este de 62.698.190,00 lei, fiind incluşi aproximativ 18 kilometri de drum judeţean.
„Tronsonul 1 de pe Lotul 1 îl vom recepţiona în luna august, iar pentru Tronsonul 2 din Lotul 1, Colibiţa – Miţa, am depus documentaţia pe Programul Operaţional Regional 2014-2020, pentru finanţare, iar Lotul 5 (n.n. – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei) este finanţat în PNDL II. Propriu-zis, toată Poarta Transilvaniei, în momentul de faţă, este în diferite stadii pentru a putea fi modernizat. 90% din proiect are deja şi finanţare asigurată”, a explicat preşedintele Radu Moldovan.
În context, şeful administraţiei judeţene s-a arătat nemulţumit de activitatea unor instituţii ale statului, cu referire la Autoritatea Naţională pentru Achiziţii Publice. „Colegii mei aveau documentaţia pregătită, au trimis-o la SEAP. Din păcate, în România încă lucrurile nu funcţionează cum trebuie. Deşi în urma discuţiei cu colegii mei am încercat să facem criterii de evaluare care să fie în interesul judeţului şi al cetăţenilor, din păcate, în continuare, instituţiile statului nu au acest interes, cum se numeşte acest ANAP. La propunerea colegilor mei ca 30% din evaluare să fie durata de viaţă a drumului, garanţia, 30% oferta financiară şi o treime caracteristicile tehnice, onor acestei megainstituţii a României care se numeşte ANAP, am ajuns la ceva dezastruos. Nu ne-au acceptat să punctăm criteriile de calitate, de garanţie şi de durată de viaţă a drumului. De asemenea, am cerut cu colegii mei, ca la finalul garanţiei de 8-10 ani, pe care un constructor serios o dă la un drum serios, să ne mai pună un strat de uzură, un covor asfaltic. Tot acest ANAP a spus că nu se justifică şi a spus că nu înţelege unde este avantajul autorităţii contractante, adică al judeţului. O să mă străduiesc să mă duc să le desenez, unde e avantajul ca după 8 sau 10 ani, constructorul, în cadrul ofertei, să mai vină cu un strat de uzură. Noi nu avem alte variante, suntem obligaţi să respectăm ce ne zice această instituţie, vom respecta chiar dacă este în detrimentul cetăţenilor şi al nostru şi sper ca într-un timp foarte scurt saă devină publică şi licitaţia pentru Lotul 5”, a explicat preşedintele Radu Moldovan.
Citiţi şi:
- Lucrările de modernizare a tronsonului Măgura Ilvei – Lunca Ilvei, adjudecate. Preşedintele Moldovan: Sper ca până la iarnă să avem primul strat de asfalt turnat
- Până la finele anului, un strat de asfalt spre Miţa şi pe Valea Ilvelor
- Drumul de la Colibița spre Miţa intră în reabilitare, cu fonduri europene
- Robert Sighiartău cere discuţii consensuale cu parlamentarii Puterii pe două proiecte: drum expres Bistriţa – Cluj şi tronsonul Măgura Ilvei – Lunca Ilvei
- Tronsonul de drum judeţean 172 D, Măgura Ilvei – Lunca Ilvei, modernizat cu fonduri europene. Preşedintele Moldovan: Circulăm pe un drum european, care oferă absolut toate condiţiile necesare!
Adaugă comentariu nou